قائم مقام سازمان بسيج دانشجويي گفت: فعالين دانشجويي که بعد از دوم خرداد 76 اهداف تشکل‌هاي دانشجويي را گم کردند، ناخواسته در جهت اهداف ليبراليستي در حوزه‌هاي فرهنگي – سياسي گام بر‌داشتند.

عبدالله گنجي قائم مقام سازمان بسيج دانشجويي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران در ارتباط با فرا رسيدن سالروز دوم خرداد اظهار داشت: انتخابات رياست جمهوري سال 1376 به جهت مردم سالاري يكي از برگه‌هاي زرين انقلاب اسلامي بود. اما تبعات آن يک جور "نه" گفتن به نظام جمهوري اسلامي بود.


گنجي افزود: قدرت دولت اصلاحات از سال 76 با در اختيار گرفتن مجلس شوراي اسلامي به اوج خود رسيد كه با ارائه نظريات تئوريك خود در در صدد اجراي اهداف ضد نظام بودند.


اين فعال دانشجويي در ادامه به راهبرد‌هاي دوم خرداد اشاره كرد و گفت: فعاليت خاص جريانات دانشجويي-مطبوعات و نفوذ دگرانديشان به سيستم حاكميتي كشور در مراکز علمي و آموزشي از موارد قابل توجه در دوران اصلاحات است.


وي با بيان اينکه طبيعت جريانات دانشجويي تاثيرپذيري از روشنفكران زمان است، اضافه کرد: در آن زمان تعداد قابل توجهي از طيف‌هاي دانشجويي به عنوان جريان برانداز در نظام به كار گرفته شدند.


گنجي با تاکيد بر اينکه برخي فعالين و گروه‌هاي دانشجويي بعد از دوم خرداد جنبه تزريق پذيري داشتند و نقش عملياتي کردن فرامين بيرون از دانشگاه را ايفاء کردند که در نهايت اين امر موجب خستگي و ايستادگي آنان در قبال سياست خاتمي هم شد.


قائم مقام سازمان بسيج دانشجويي تصريح  كرد: هدف تشكل هاي دانشجويي عدالت‌خواهي و دستيابي به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي است و در اين ميان فعاليني که اهداف تشکل هاي دانشجويي را گم کردند، مانع رسيدن آنان به هدف، که همانا ديدگاه‌هاي نقادي دانشجويي است شدند و ناخواسته در جهت اهداف ليبراليستي در حوزه‌هاي فرهنگي – سياسي گام بر‌داشتند.


وي اضافه كرد: آنچه كه علي‌رغم وابستگي جريانات دانشجويي به احزاب سياسي، موجب از هم گسيختگي بين مرزهاي دانشجويي شد، شاخه بندي اين طيف از فعالين دانشگاهي در گروه‌هاي مختلف همچون ملي – مشاركتي و نهضت آزادي ... بود.


قائم مقام بسيج دانشجويي به نتايج اصلاح طلبي در جنبش دانشجويي اشاره و عنوان كرد: تبديل به پياده‌هاي نظام، عدم رشد روشنفكري در بين گروه‌هاي دانشجويي و تزريق از ديگر جريانات به درون طيف‌هاي دانشجويي كه در نهايت منجر به مهاجرت تعداد كثيري از فعالين اين جنبش ها به آمريكا شد.


گنجي افزود: در مقابل طيف وسيع دانشجويان اصلاح طلب آن زمان گروهي از جوانان مومن انقلابي به جهت فكري در كشور رشد پيدا کردند كه در حال حاضر سمت‌هاي مديريتي كشور را بر عهده دارند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار