وزیر امور خارجه به تلاش‌های گسترده غرب برای تخریب چهره ایران اشاره كرد و گفت: ظرفیت‌های قدرت آفرین نظام و هوشیاری، منطق غنی و به كارگیری دیپلماسی فعال نمایندگان كشورمان در خارج،‌ خنثی‌كننده توطئه‌های غرب است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران ،علي اكبر صالحي وزير امور خارجه در مراسم جمع بندی همايش سراسري سالانه سفرا و رؤساي نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران ، انقلاب اسلامي را شجره طيبه اي ناميد كه با نام امام خميني ( ره ) شناخته شده و اينك در دهه چهارم تحت رهبري هاي حكيمانه مقام معظم رهبري علاوه بر پايداري داخلي و اقتدار در خارج به كانون بيداري اسلامي و معنوي و فطري در ديگر كشورها تبديل شده است.

وزير امور خارجه با اشاره به تلاشهاي گسترده غرب جهت تخريب چهره جمهوري اسلامي ايران ، ظرفيتهاي قدرت آفرين نظام و هوشياري، منطق غني و بکارگیری دیپلماسی فعال نمايندگان كشورمان را در خارج خنثي كننده توطئه هاي غرب دانست.

صالحي همچنين تحولات ناشي از بيداري اسلامي مردم مسلمان خاورميانه و شمال آفريقا را يك جريان مبارك از جنس حركت بزرگ مردم ايران در انقلاب اسلامي و برگرفته از خود باوري و عدم تحمل حكومتهاي ديكتاتوري و وابسته به بيگانه دانست و لزوم هوشياري مردم اين كشورها را در جلوگيري از انحراف و مصادره اين حركت توسط دشمنان ملتها يادآور شد.

رييس دستگاه ديپلماسي كشورمان با بيان اين نكته كه تأمين منافع و دفاع از حاكميت و امنيت ملي در چارچوب سه اصل بنيادي عزت، حكمت و مصلحت از وظايف مهم و خطير وزارت امور خارجه مي باشد رهنمودهاي مقام معظم رهبري و سخنان رئيس جمهوري در جمع رؤساي نمايندگيهاي ايران در خارج را محور كار دستگاه ديپلماسي كشور عنوان كرد.

وزير امور خارجه با انتقاد از رفتار دوگانه غرب در موضوع حقوق بشر ، مواضع و رفتار كشورمان را در اين بحث شفاف و منطقي خواند و آمادگي جمهوری اسلامی ایران را در انجام گفتگوهاي حقوق بشري با جهان خارج اعلام كرد.

صالحي دفاع از حقوق ايرانيان مقيم خارج را به عنوان يكي از رسالت هاي مهم دستگاه ديپلماسي كشورمان مورد توجه قرار داد و اظهار داشت سفارتخانه ها و سركنسولگري ها در خارج ملجاء و نقطه اميد هموطنان خارج از كشور مي باشند.

در اين سمينار كه كه به مدت ده روز و با عنوان " بيداري اسلامي " برگزار شد موضوعات مهم منطقه اي بويژه بيداري اسلامي، روابط سياسي و اقتصادي و فرهنگي كشورمان با جهان خارج مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

 

سفرا و روساي نمايندگيهاي كشورمان در خارج از كشور علاوه بر ديدار با مقام معظم رهبري با حضور بر مرقد امام خميني ( ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران نسبت به مقام شامخ آن حضرت اداي احترام كردند.

در اين همايش علاوه بر سخنراني سران سه قوه، رحيمي معاون اول رييس جمهور و چند تن ديگر از معاونان رييس جمهور، تعدادي از وزرا، سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي،علي اكبر ولايتي مشاور امور بين المل مقام معظم رهبري،ضرغامي رييس سازمان صدا و سيما و محمد جواد لاريجاني دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه نقطه نظرات خود را در جهت حضور فعال تر و قوي تر كشورمان در عرصه هاي بين المللي مطرح كردند.

ديدار با خانواده شهداي علم و فناوري كشورمان بخش ديگري از برنامه اين همايش سراسري بود./پ2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار