معاون ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينکه با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري براي رفع نياز‌مندي هاي دفاعي كشور مي‌كوشيم، افزود: در اين راستا وزارت دفاع، موفق‌ترين اقدامات را انجام داده و مجموعاً اقدامات نيروهاي مسلح تاكنون راضي كننده بوده است.

سردار جعفر اسدي معاون ستاد كل نيروهاي مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران با اشاره به تلاش نيروهاي مسلح براي خودكفايي كامل، گفت: در دوران دفاع مقدس متوجه شديم بايد روي پاي خود بايستيم و اگر به ديگران تكيه كنيم حتماً به زمين خواهيم خورد.

 

وي با بيان اينكه ما با داشتن امكانات بسيار محدود اکنون به خودكفايي كامل رسيده‌ايم، افزود: استکبار جهاني با تحريم‌هايي که عليه کشورمان اعمال کرده ناخواسته باعث پيشرفت ايران شده‌ است.

 

معاون ستاد كل نيروهاي مسلح تأکيد کرد: از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي، کشورمان در تحريم به سر مي‌برد و برخي نبايد اينگونه فكر كنند که ما اخيراً يا به خاطر مسائل هسته‌اي تحريم شده‌ايم.

 

سردار اسدي با بيان اينکه 33 سال است كه ايران در تحريم قرار دارد، افزود: در دوران دفاع مقدس، يك گوني كه ما براي استفاده در خاكريز به كار مي‌برديم، در دنيا ده سنت قيمت داشت اما آن را به ما 2 دلار مي‌فروختند و سيم خاردار، گلوله، آرپي‌چي و تجهيزاتي از اين دست به ما فروخته نمي‌شد.

 

وي با اشاره به توانمندي نيروهاي مسلح در ساخت تجهيزات و ادوات جنگي اظهار داشت: در روزهاي پاياني دفاع مقدس، ادوات جنگي را در سطح وسيعي توليد کرديم كه بحمد‌الله، اين کار متوقف نشد و با توجه به سفارشات مقام معظم رهبري، همواره در جهت رفع نيازمندي‌هاي دفاعي كشور مي‌كوشيم.

 

معاون ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران اعم از سپاه، ارتش، نيروي انتظامي، بسيج و ... امسال بطور جدي‌تر بدنبال توليدات ملي خود هستند، ادامه داد: با توجه به سفارش مقام معظم رهبري در خصوص نامگذاري امسال، همه نيروهاي مسلح با جديت به دنبال اين هستند كه حتي اگر قطعه‌اي موشك، از خارج از كشور تهيه مي‌شد اكنون با توانمندي‌ داخل ساخته شود كه در همين ابتداي سال 91 به پيشرفت‌هاي چشمگيري در اين زمينه دست يافته‌اند.

 

سردار اسدي ادامه داد: در اين راستا وزارت دفاع، موفق‌ترين اقدامات را انجام داده و مجموعاً اقدامات نيروهاي مسلح تاكنون راضي كننده بوده است.

 

وي با اشاراه به صرفه‌جويي امام(ره) در جزئي‌ترين موارد مانند خاموش كردن يك لامپ، تصريح كرد: ما براي رسيدن به خود كفايي كامل كشور بايد در جزئي‌ترين موارد مانند جلوگيري از اسراف در آب، برق و ساير انرژي ها هوشيار باشيم و نگذاريم فرهنگ غربي مصرف‌گرايي و اسراف در زندگي‌مان بروز پيدا كند.

 

معاون ستاد كل نيروهاي مسلح، برچيده شدن مدگرايي و اسراف را يكي از راه‌هاي حمايت ‌از توليد ملي دانست.

 

وي با بيان اينكه كشور پهناور ما از لحاظ وسعت مي‌تواند بيش از 20 كشور اروپايي را در خود جاي دهد؛ بيش از 2000 كيلومتر مرز آبي از بندر خرمشهر تا پسابندر را از ديگر امتيازات جمهوري اسلامي ايران دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اين امتيازات، همواره بايد در جهت قطع وابستگي به بيگانگان بكوشيم و با عمل به دستورات الهي مبني بر نشان اقتدار در مقابل دشمنان و ايجاد ترس در دل آنها راه‌هاي آسيب رساني دشمنان به کشور را سد کنيم ./ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار