وزیر نیرو از آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب خزر به مرکز ایران در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری وزارت نیرو، مجید نامجو در حاشیه آیین بهره برداری از طرح تامین آب شهر بندر چارک در استان هرمزگان، گفت: با شیرین کردن آب و انتقال آن از شمال و جنوب به مرکز کشور، نه تنها مشکلات آبی کشور به طور کامل حل می شود بلکه فرصت مناسبی برای توسعه فعالیت های اقتصادی فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت بحث آب در کشور و اینکه ایران جزو کشورهای کم آب جهان محسوب می شود، افزود: دولت چند اقدام را تعیین کرده است تا در همین دولت دهم بحث آب جمع شود.
وزیر نیرو ادامه داد: دولت هدفگذاری کرده است تا تنها با 10 درصد صرفه جویی مصرف آب در بخش کشاورزی، دو میلیون هکتار زمین جدید زیر کشت برود.
وی افزود: در جهت رسیدن به این هدف، اختیارهای جدیدی به استانداران داده شده است و دولت به طور هفتگی این موضوع را مورد بحث قرار می دهد تا این کار انجام شود.
وزیر نیرو از مهار کردن آب ها به عنوان یکی دیگر از اهداف مهم دولت در سال جاری یاد کرد و گفت: دولت از محل مازاد درآمدهای نفتی، نزدیک به 10 هزار میلیارد ریال در بخش مهار آب ها سرمایه گذاری کرده است.
وی سپس با اشاره به آغاز بهره برداری از طرح تامین آب شهر بندر چارک و نیز آغاز عملیات اجرایی طرح آب شیرین کن 10 عهزار مترمکعبی بستک، ابراز امیدواری کرد: مردم منطقه از منافع این طرح ها به خوبی بهره مند شوند.
وی با قدردانی از سرمایه گذار بخش خصوصی این پروژه ها، گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، وزارت نیرو از تمام سرمایه گذاران داخلی حمایت خواهد کرد.
وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای فراوان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها برای مردم ایران، اظهار داشت: اجرای این قانون تاثیر فراوانی در صرفه جویی مصرف انرژی داشته است و از منافع این طرح، عواید بسیاری نصیب مردم شده و برای اقشار کم درآمد جامعه امید زندگی بهتر ایجاد شده است.
وی ابراز امیدواری کرد تا این طرح با دستور مقام معظم رهبری و کار و تلاش پیگیرانه رئیس جمهور به ثمر بنشیند و کشور در نقطه ای قرار گیرد که هر کس از نتیجه کار و فکر و تلاش خود بهره مند شود./خ   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار