عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس گفت: ولايت‌مدار كسي است كه قدرت درك منويات رهبري و شهامت عمل به آن را داشته باشد وگرنه هر كسي مي‌تواند ادعاي ولايت‌مداري بدون عمل را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام موسي قرباني نماينده مردم قائنات در مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان دستور امروز(چهارشنبه) خود در صحن علني مجلس طاب به وكلاي مردم گفت: آيا امكان برگزاري جلسات مجلس راي ساعت 8 با تعداد حاضران 230 يا 240 نفر كه همه حضور داشته و در راي‌گيري شركت كنند و فقط در موارد ضروري از صندلي خود بلند شوند و مذاكرات را گوش كنند، وجود ندارد؟ آيا نمي‌شود كاري كرد كه ديگر مردم اين جملات تكراري، زجرآور و نااميدكنده را از زبان رييس مجلس و از تريبون مجلس نشوند؟ آقايان از مجلس خارج نشوند، بگوييد عدد نداريم، نمايندگان به داخل صحن دعوت شوند، تذكر شما وارد نيست، راي نياورد، اسامي غائبين و تاخيركنندگان را بخوانيد و كلماتي از اين قبيل كه حكايت از نقص در روند امور مجلس دارد به اميد روزي كه ديگر از اين كلمات از تريبون مجلس نشنويم.

*** قانون‌گرايي بايد سرلوحه كار تمام مسئولان باشد

اين عضو قضايي و حقوقي مجلس در تذكراتي به مسئولين اجرايي اظهار داشت: اجراي قانون هر چند ناقص باشد از ضروريات هر جامعه است و شنيدن اين كه قانون به هر بهانه‌اي ابلاغ نشده يا اجرا نمي‌شود دور از شان مسئولين نظام است و بايد قانون‌گرايي سرلوحه كار تمام مسئولان باشد.

وي در ادامه افزود: تحقق وعده‌‌هاي مسئولين نظام ضرورتي عقلي و شرعي است.

*** هيچ وقت روغن سوخته را خرج امامزاده نكرده‌ام

قرباني با اشاره به 16 سال سابقه نمايندگي خود در مجلس گفت: من بعد از 16 سال نمايندگي تنها 18 ساعت تاخير و يا غيبت از جلسات مجلس داشته‌‌ام كه متوسط هر سال 67 دقيقه مي‌شود و بخشي از آن نيز مربوط به آبستراكسيوني است كه در اعتراض به ساختارشكنان در مجلس ششم از جلسه خارج شديم.

وي در ادامه افزود: در طول دوره نمايندگي از هيچ تلاشي براي توسعه و اعتلاي قائنات فروگذار نكرده‌ام كه برخي از آنان به نتيجه رسيده و برخي ناكام مانده است اما بنده همواره به وظيفه خود عمل كرده و پيگيري كرده‌‌ام.

نماينده مردم قائنات در مجلس خاطر نشان كرد: در اين مدت نمايندگي‌ام، از خط ولايت فاصله نگرفته‌ام و از آن دسته افرادي نبوده‌ام كه روغن سوخته را خرج امامزاده كنم و هر جا با رهبري هم عقيده بوده‌ام آن را به حساب ولايت‌مداري بگذارم.

*** تنقيح، نياز ضروري كشور و نجات بخش قوانين است

وي در ادامه اظهار كرد: در دوره اخير با مساعدت ساير نمايندگان و رييس مجلس توانستيم بزرگ‌ترين كار يعني نياز قوانين را عليرغم همه كارشكني‌هاي بي‌دليل و لجوجانه و خصمانه عملياتي نمائيم و آن تنقيح قوانين است كه نياز ضروري كشور و نجات‌بخش قوانين است كه اميدوارم مجلس نهم آن را به سرانجام برساند.

اين عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس با اشاره به برگزاري انتخابات سالم در جمهوري اسلامي ايران گفت: البته سال‌هاي اخير كمابيش مسائلي وارد فضاي انتخابات شد كه بعضا ابطال انتخابات در بعضي از حوزه‌ها دليل آن است، لذا به سرعت بايد اقدامات پيشگيرانه نسبت به آن انجام گيرد وگرنه تاثيرگذاري آن در نتيجه انتخابات افزايش خواهد يافت.


وي در ادامه خاطر نشان كرد: بديهي است شوراي نگهبان در مراحل مختلف تلاش مي‌كند از سلامت انتخابات دفاع كند ولي متاسفانه گاهي اسناد و مدارك لازم به دلايل مختلفي به اين شورا نمي‌رسد و كار از كار مي‌گذرد كه اميدوارم نمايندگان در رسيدگي به اعتبارنامه‌ها آن را جبران كنند.

نماينده مردم قائنات در مجلس با بيان اينكه از تريبون مجلس انتقادات زيادي نسبت به دو قوه ديگر صورت مي‌گيرد، خطاب به نمايندگان اظهار داشت: بياييد از خودمان نيز بگوييم، بيايد به آسيب‌شناسي قانون‌گذاري بپردازيم و توجه داشته باشيد ايرادات شوراي نگهبان به مصوبات مجلس كم شود، چرا برخي از قوانين نقص كارشناسي جدي دارد و خيلي زود به آن اصلاحيه وارد مي‌شود./س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار