مدیر بازار فرابورس اعلام کرد:سازمان خصوصی سازی 100درصد از سهام شرکت کشت و صنعت شهید بهشتی را شنبه 26 فروردین در بازار سوم فرابورس عرضه می کند.

امیر هامونی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان این مطلب گفت: سازمان خصوصی سازی قصد دارد، 8میلیون و 3هزارو 380سهم شرکت کشت و صنعت شهید بهشتی معادل 100درصد که 400هزارو 169سهم آن ترجیحی است به ارزش 1.5هزار میلیارد ریال وبه نرخ پایه هر سهم 195هزارو 923 ریال و با شرایط یکجا یا نقد واقساط و به صورت 15درصد نقد و مابقی اقساط 6ساله در بازار سوم عرضه می شود.
وی افزود:شرکت کشت و صنعت شهید بهشتی با سرمایه 800میلیاردو 338میلیون ریال درزمینه احیای اراضی جهت کشت و برداشت محصولات کشاورزی و پرورش دام و طیور وآبزیان مشارکت در تهیه ،تولید و تکثیر بذور اصلاح شده فعالیت می کندو سهامدار عمده آن شرکت مادر تخصصی تولید محصولات کشاورزی ،دامی و منابع طبیعی است.
هامونی تصریح کرد:مهلت پرداخت حصه نقدی و ارائه فرم خارج ازپایاپای حداکثر 20روز کاری سازمان خصوصی سازی از تاریخ انجام معامله در نظر گرفته شده است.
وی تاکید کرد:تغییر کاربری برای زمین های کشاورزی ،زراعی و باغی شرکت امکان پذیر نبوده و خریدار نمی تواند اقدامی در این خصوص انجام دهد.
هامونی خاطر نشان کرد:هرگونه آثار مالی ناشی از دعاوی مطروحه بر علیه شرکت که مربوط به زمان قبل از واگذاری است به عهده خریدار بوده و سازمان خصوصی سازی مسئولیتی در خصوص آن ندارد.
وی یادآور شد:عرضه یکجای سهام شرکت کشت و صنعت شهید بهشتی از طریق بازار سوم فرابورس مشمول مقررات دستورالعمل ثبت و عرضه عمومی اوراق بهادار نبوده و با توجه به اینکه شرکت غیر بورسی است نزد سازمان به ثبت نرسیده است.
مدیر بازار فرابورس تاکید کرد:کارگزار خریدار می بایست سپرده شرکت در رقابت( معادل 3درصد ارزش پایه )را به صورت نقد یا ضمانت نامه بانکی بدون قید و شرط (حد اقل سه ماهه)،از مشتری دریافت و به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز و یا به این شرکت تحویل و تاییدیه شرکت شرکت مربوطه را به مدیریت بازار فرابورس ارائه دهند./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار