احمد برزگر كارشناس بازرگاني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان مطلب بالا گفت: توسعه بازارهاي صادراتي فرش دستبافت يكي از اهداف توليدكنندگان و صادركنندگان فرش دستبافت ايران مي باشد.
وي افزود: چيني ها درسالهاي گذشته با افزايش توان صادراتي و نيز گسترش منابع درآمدي خود به تدريج تبديل شدن به مردمي با قدرت خريد بالا شده اند.
وي با بيان اينكه از آنجايي كه فرش دستبافت ايران به دليل نفيس بودن از قيمت نسبتا بالايي برخوردار است اظهار داشت: يافتن مشتري براي قالي ايراني بايد دربين المللي باشد كه قدرت خريد بالا باشند.
وي ادامه داد: مردم چين بويژه سرمايه داران و ثروتمندان اين كشور با توجه به درآمدهاي بالاي خود به تازگي توان خدمات كالاهاي لوكس ازجمله فرش دستبافت ايراني را پيدا كرده اند.
وي ادامه داد: درحال حاضر ما بايد بتوانيم با شناسايي و معرفي هرچه بهتر فرش دستبافت ايران به مردم اين كشور زمينه ورود به بازار آن سرزمين را براي خودمان ايجاد كنيم.
لازم بذكر است، بازار چين يك پنجم مردم دنيا را در خود جاي داده كه با پيشرفت هاي اقتصادي آن كشور در طول ساليان اخير درآمدهاي مردم آن سرزمين هم رشد قابل توجه پيدا كرده است./ک