معاون كنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: استكبار همواره به دنبال آن است كه مسلمانان در زمینه فناوری از جمله انرژی هسته ای در سطح پایین تری از رژیم صهیونیستی باشند.

 به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، حسن قشقاوی عصر سه شنبه در همایش بزرگ دانشجویی روز ملی فناوری هسته ای در دانشگاه قم گفت: از نظر استكبار، مسلمانان هرگز نباید وارد مسیر فناوری هسته ای شوند برای نمونه در سال 1981 در بین جهان عرب و اسلام، ظرفیت علمی عراق و مصر از همه كشورهای دیگر بالاتر بود و عراق كه قرار بود كار اولیه هسته ای انجام دهد توسط رژیم اسراییل بمباران شد.

وی ابراز داشت: برخورد نظامی رژیم صهیونیستی با راه اندازی انرژی هسته ای در سوریه نیز بوجود آمد و سازمان ملل، پس از بمباران عراق و سوریه توسط رژیم اسراییل، این رژیم را تشویق كرد و در این بین در شورای حكام آژانس اولین قطعنامه پس از بمباران سوریه، در محكومیت این كشور صادر شد.

معاون كنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه افزود: ابرقدرت های جهانی در محكومیت ترور دانشمندان هسته ای ایران اظهار نظر نكردند و ما باید با آمادگی كامل از جان دانشمندان هسته ای محافظت كنیم.

قشقاوی ادامه داد: رژیم اسراییل در جنگ غزه و حمله به جنوب لبنان محكوم نشد و رسانه های صهیونیستی عمل این رژیم را اخلاقی و هر عمل بر ضد رژیم صهیونیستی را غیراخلاقی می دانند.

وي افزود: غربی ها تنها نمایش دموكراسی را می دهند در حالیكه در مساله تحریم نفت ایران هیچ پارلمانی در اروپا در مورد تحریم سوخت ایران تصمیم نگرفت و این امر تصمیمی غیردموكراتیك و بر خلاف نظر مردم اروپا بوده است.

معاون امور کنسولي وزارت امور خارجه گفت: تحریم ها مقدمه ترورهای فیزیكی دانشمندان ایران است آن ها ابتدا ترور شخصیتی كرده و سپس به حذف فیزیكی روی می آورند.

قشقاوی خاطر نشان كرد: قدرت رژیم اسراییل با دستیابی ایران به فناوری هسته ای زیر سووال رفته و ما در سایه هدایت های رهبری، مقاومت و پایداری دولت و فداكاری جوانان و شهدای هسته ای، به دانش صلح آمیز هسته ای دست یافته ایم.

گفتني است؛ دانشجویان دانشگاه های استان قم، برخی از مسوولان این استان و خانواده برخی شهدای هسته ای كشور از حاضرین در این همایش بودند./پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار