صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی است که اهیت ان از وعده های غذایی بیشتر است،پس باید در انتخاب این که چه بخوریم دقت کنیم .

بهترین خوردنی ها برای صبحانه میوه، سبزیجات و حبوبات می باشد . زیرا این خوراکی ها دارای فیبر بالایی هستند و چربی کمتری دارند .

دکتر علیرضا پاشایی مشاور تغذیه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراك گفت :یک صبحانه سالم شامل ترکیباتی از غلات و حبوبات سرشار از فیبر است که میتواند از دیابت،امراض قلبی و سکته جلوگیری کند. خصوصا هنگامی که در لیست غذایی شما شیر بدون چربی و میوه وجود داشته باشد .افرادی که صبحانه مصرف نمی کنند دو ونیم برابر بیشتر از سایرین در معرض خطر چاقی قرار دارند .

یکی از علل ارتباط صبحانه نخوردن و چاقی این است که ،افرادی که صبحانه نمی خورند در طول روز بیشتر ازمیان وعده های غذایی شامل مواد چرب و شیرین، استفاده می کنند و همین باعث افزایش وزن آنان می شود .به عنوان مثال: شخصی که صبحانه نمی خورد قبل ازناهار در صورت گرسنه شدن چیزهای مختلف از قبیل شیر کاکائو ، شیرینی و یا مواد چرب مصرف که همین امر فرد را مستعد چاقی می کند .

همچنین افرادی که به طور مرتب صبحانه میل می کنند از کیفیت رژیم غذایی مطلوب تری برخوردار ند و مصرف میوه و سبزی و مواد حاوی فیبر در آنان بیشتر است .

و نکته مهم این که خوردن صبحانه به کنترل میل و کاهش پرخوری در طول روز کمک می کند و در مجموع به گفته کارشناسان تغذیه مصرف صبحانه به صورت عادت روزانه، باعث کم شدن وزن می شود ./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.