وزیر آموزش و پرورش خبر داد: طی دو سال گذشته 24 مصوبه در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حمید رضا حاجی بابایی با بیان اینکه در طول 2 سال گذشته 34 مصوبه در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده است بیان داشت: در سال 91 حدود 60 طرح تحول در کشور اجرایی خواهد شد که در این زمینه استان ها با تمام توان و امکانات وارد عمل خواهند شد.
وی سال 91 را به دلیل اجرای اهداف سند تحول و استقرار نظام آموزشی 6-3-3 سالی شیرین در میان فرهنگیان و دانش آموزان توصیف و تصریح کرد: این طرح ها یک میلیون معلم و بیش از 12 میلیون دانش اموز را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
حاجی بابایی اضافه کرد: طی تعطیلات نوروزی نشست های هم اندیشی با تمام استان های کشور را برگزار کردیم و در این نشست ها با حضور شورای معاونین و شورای برنامه ریزی استان ها وضعیت اجرای سند تحول از جمله نیروی انسانی فضاهای آموزشی و امکانات استانها را مورد بررسی قرار دادیم.
وزیر آموزش و پرورش با اعلام این که با این جلسات آمار و اطلاعات امکانات لازم برای استقرار نظام آموزشی 6-3-3 را به دست آورده ایم افزود: طی این جلسات اندازه دانش آموز به معلم را در هر استان به صورت تقریبی محاسبه کردیم.
وی با اشاره به این که اجرا و آغاز آموزش و پرورش در پایه ششم ابتدایی به جای سال اول راهنمایی شاید در اذهان عمومی کاری آسان باشد ولی در باطن اتفاقی بسیار مهم و تاثیر گذار است تاکید کرد: کوچک ترین دغدغه ای در زمینه تامین معلم برای پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی آینده نداریم.
حاجی بابایی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی های در وزارت آموزش و پرورش به نحوی شده است تا حتی روسای آموزش و پرورش مناطق نیز در جریان تمام برنامه ها و طرح های تحول آموزش و پرورش قرار گیرند./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.