فيتيله اي ها اين بار و پس از حضور پررنگ چندين ساله درعرصه تلويزيون در اوج بي توجهي عوامل فيلم به تبليغ صحيح فيلم "فيتليه و ماه پيشوني" در عرصه سينما خاموش شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشست نقد و بررسي فيلم "فيتيله و ماه پيشوني" با حضور هنرمنداني چون آرش معيريان كارگردان، مهرنوش الفتي  نويسنده و بازيگر محمد مسلمي، علي فروتن و حميد گلي و گروه فيتيله اي، سحر عصر آزاد و حميد لازمي منتقد و همچنين محمدرضا لطفي منتقد و مجري، شب گذشته در فرهنگسراي فردوس برگزار شد.

در ابتداي نشست آرش معيريان كارگردان فيتليه و ماه پيشوني در خصوص فيلمنامه اين فيلم گفت: فيلم نامه در ابتدا به صورت انيميشن و با حضور گروه فيتيله اي نگارش شده بود اما به دليل هزينه بالاي توليد فيلم نامه تغيير پيدا كرد.

وي تصريح كرد: استفاده از گروه فيتيله اي در اين فيلم به دليل محبوبيت آن ها در بين كودكان بود كه متاسفانه با تبليغات نامناسب شهري و تلويزيوني حضور آنها نتوانست توجه كودكان را جلب كند.

معيريان با بيان اينكه خانواده ها ظلم بزرگي به كوكان كرده اند افزود: كودكان به تماشاي فيلم هاي كودك همراه پدر و مادر خود نياز دارند و خانواده ها اين نياز كودكان را برطرف نمي‌كنند.

وي اظهار داشت: اين فيلم نامه به قصد پرورش تخيل كودكان نوشته شده است علاوه بر كودكان خانواده ها نيز با آن ارتباط برقرار مي كنند.

مهرنوش الفتي نويسنده و بازيگر فيتيله و ماه پيشوني در اين نشست در خصوص فعاليت كاري خود بيان كرد: شروع فعاليت كاري را با كودك آغاز كردم و به دليل علاقه به كودكان به اين كار ادامه دادم.

محمد مسلمي بازيگر فيتيله و ماه پيشوني در خصوص شروع و سابقه كاري گروه فيتيله اي گفت: كار نمايشي اجرا در مدارس و سفر به شهرستان ها شروع فعاليت كاري ما است و در حدود 20 سال است كه در زمينه كودك براي كودكان فعاليت مي كنيم.

علي فروتن بازيگر فيتيله و ماه پيشوني در اين نشست در خصوص ورود گروه فيتيله اي به سينما اظهار داشت: با توجه به محدوديت هاي تلوزيون و فضاي گسترده سينما اين امكان براي ما فراهم شد كه با تنوع بيشتري براي كودكان كار كنيم.

حميد لازمي منتقد سينما در اين نشست به ايجاد تحولي بزرگ در ژانر كودك اشاره كرد و گفت: هنگام تماشاي فيلم هاي كودك مثل فيتيله و ماه پيشوني و سلام بر فرشتگان شاهد شكوفايي و پيشرفت فيلم هاي كودك هستيم.

همچنين سحر عصر آزاد عضو انجمن منتقدان سينماي ايران در اين نشست در خصوص فيلم عنوان كرد: نكته هوشمندانه اي در فيلم فيتيله و ماه پيشوني وجود دارد و آن استفاه از شخصيت هاي محبوب كودكان در اين فيلم است.

وي در ادامه گفت: دهه 60 يكي از دوره هاي طلايي سينماي كودك بود و بيشترين آثار كودك را با تنوع بسيار زياد در اين دهه شاهد بوديم.

عصر آزاد خاطرنشان كرد: يكي از مشكلات سينماي ايران همراهي نكردن خانواده ها با كودكانشان براي تماشاي فيلم هاي كودك است كه اين موضوع به ضرر كودكان و سينماي كودك خواهد بود/ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran, Islamic Republic of
امير حسين علوي مجد
۱۱:۱۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام امير حسين علوي مجد
آخرین اخبار