با توجه به خطر انتقال بیماری؛

نگهداری دستمال آلوده اشتباهی بزرگ در بین افراد جامعه است

متأسفانه بسیاری از افراد جامعه، دستمال های آلوده به ویژه دستمال های کاغذی آلوده به ترشحات مختلف بدن را نگه داشته و مجدداً استفاده می کنند که این موضوع موجب افزایش خطر انتقال بیماری خواهد شد.

علیرضا نصیبی، متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: عوامل عفونی به راحتی می توانند از افراد و اشیاء گوناگون به دیگران انتقال یابند و موجب بیماری زایی شوند.

وی با بیان اینکه نگهداری هر وسیله یا شئ آلوده بسیار خطرناک است تأکید کرد: متأسفانه بسیاری از افراد جامعه دستمال های آلوده به ویژه دستمال های کاغذی آلوده به ترشحات مختلف بدن را نگه داشته و مجدداً استفاده می کنند که این موضوع موجب افزایش خطر انتقال بیماری خواهد شد.

نصیبی گفت: ترشحات تنفسی، سرفه و عطسه، ترشحات بینی و همچنین ترشحات خونی از جمله مهمترین عوامل عفونی هستند که باقی ماندن آنها برروی دستمال و استفاده از این دستمال های آلوده موجب بروز مشکلاتی در فرد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نگهداری دستمال های آلوده به ویژه در جیب عامل مهمی برای گسترش بیماری محسوب می شود یادآور شد: بهترین راه مقابله با گسترش عوامل عفونی این است که پس از هر استفاده از دستمال به ویژه دستمال کاغذی که آلوده به ترشحات بدنی هستند این دستمال را دور انداخته و از نگهداری آن پرهیز کرد.

نصیبی خاطرنشان کرد: دستمال های پارچه ای که قابلیت چندین بار استفاده را دارند، باید به صورت مرتب و روزانه شسته شده و در صورتیکه آثار آلودگی در آنها با وجود شستن برطرف نشد حتی الامکان این دستمال را دور انداخته و از استفاده مجدد آنها خودداری شود./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار