اسامی فیلمسازان راه یافته به بخش مسابقه تجربی، پویانمایی، مستند و داستانی افلاک اعلام شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان، از مجموع 274 فیلم رسیده به بخش مسابقه جشنواره افلاک، با نظر هیئت انتخاب شامل حسن نجاریان، مسعود اطیابی و مانی میرصادقی هشت فیلم تجربی، 12 فیلم پویانمایی، 31فیلم داستانی و 28 فیلم مستند به بخش مسابقه چهل و هفتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان راه یافت.

آثار راه یافته به بخش تجربی

هشت ضلعی ساخته عباس داودی از دزفول، کابوسهای فرانسوی ساخته علی رمضانی از آبادان، تولد یک شمع و قار، قار، قار ساخته علی ترابی پور از دزفول، بهانه ساخته رضا یوسفی از بروجرد، هد هد ساخته احمد صالح پور از آبادان، فلو ساخته کیومرث رضایی از کرمانشاه و دیوارها ساخته احمدرضا شجاعی از آبادان آثار راه یافته به بخش تجربی این جشنواره هستند.

آثار راه یافته به بخش پویا نمایی

آب ساخته مقدم علی پناه، تصور و لاله ها ساخته سعید شاهوردی، ارتباط امروزی ساخته حمیدرضا صالحی، وقت طلاست ساخته طیب حسنوند از خرم آباد، 8 سال ساخته محمد ادیمی از اراک، سلحشور کوچک ساخته نسیم میری از بروجرد، ترازو ساخته رامین رهبر از همدان، جزیره ساخته حسن ساروقی از اراک، زاغ و روباه و آرزو ساخته محمد نجاتی از آبادان، نقش خون ساخته آناهیتا نژادبختیاری از اهواز آثار راه یافته به بخش پویا نمایی چهل و هفتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان هستند.

آثار راه یافته به بخش مستند

مادران سرزمین من ساخته اعظم مرادی، ماهی غارنشین ساخته حسین سپهوند، چشم انتظار ساخته نسرین بیرانوند، جز وفاداران را به اینجا راه نمی‌دهند ساخته محسن مرادی، جرعه‌های تاریخ و اعجاز زمین ساخته سید میکائیل موسوی از خرم‌آباد، نقش سنگ ساخته سید کامران نوربخش از کوهدشت، لال جین ساخته لیلا وصله زن و دیار دستان ساخته منصوره باجلان از بروجرد، کرتله ساخته امین هیودی از دزفول، نون و آتش ساخته علی شهابی نژاد، میزنگاره‌ها ساخته سید وحید طباطبائیان، مسجد و کلیسا ساخته عماد سلمانیان از آبادان از جمله آثار راه یافته به بخش مستند هستند.

همچنین آثار دایره شاد رنجها ساخته هیوا امین نژاد از بانه، افسوس ساخته امید مهدوی، آدم به هوش می‌آید ساخته فاخته جلایرنژاد، رویای کودکی ساخته مظفر حسینخانی هزاوه، لونا ساخته محمد طالبی از اراک، بیست تا بیست و یک ساخته مجتبی قره باغی از تهران، روز دهم ساخته یونس راشدی، نفت آتش خاک ساخته آرش کوردسالی از اهواز، صد مرتبه از روی خدا بنویس ساخته نریمان خلیلی از ملکشاهی، ستاره کهن ساخته جواد گنجی از همدان، سکوت ساخته نظیر میرزایی، میراث جان ساخته برهان احمدی، بال دستان ساخته محمدرضا باغبانی از سنندج، ملودی سنگ ساخته پرویز رستمی از سروآباد، بازبازک ساخته هوشنگ چهارتنگی از ایذه به بخش مسابقه این جشنواره راه یافتند.

چهل وهفتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان از 12 تا 14 اردیبهشت ماه سال جاری با میزبانی خرم آباد توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان و انجمن سینمای جوانان ایران با حضور استانهای خوزستان، لرستان، کرمانشاه، مرکزی، کردستان، ایلام و همدان در خرم آباد برگزار می‌شود.

اختصاص 120 میلیون ریال برای تجهیز کانون‌های مساجد لرستان

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان از اختصاص 120 میلیون ریال به تجهیز کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی گفت: این میزان اعتبار برای تجهیز تعداد چهار کانون تخصصی فرهنگی هنری مساجد این استان هزینه می‌شود.

وی افزود: این میزان اعتبار برای تهیه سیستمهای رایانه‌ای، پرینتر، دستگاههای صوتی و تصویری، فاکس، میز و صندلی و ... هزینه می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به اینکه از ابتدای سال 87 تاکنون تعداد 14 کانون فرهنگی هنری تخصصی در سطح مساجد استان لرستان راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: برون‌سپاری بخشی از فعالیت دبیرخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از جمله مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی کانون‌های تخصصی است.

موسوی یادآور شد: در این طرح کانون‌های فرهنگی ـ هنری تخصصی قرآن، ایثار و شهادت، عفاف و حجاف و عقاید اسلامی در سطح مساجد استان لرستان تجهیز شدند.

نام‌نویسی 1200 لرستانی برای شرکت در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن

ماشااله امان الهی بهاروند معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن‌کریم در یکم اردیبهشت سالجاری، گفت: برای شرکت در این آزمون قرآنی که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌صورت سراسری در دو نوبت اردیبهشت و مهر برگزارمی‌شود، در مجموع 1295 لرستانی نام‌نویسی کرده‌اند.

وی افزود: از مجموع 1295 قرآن‌آموز که برای شرکت در این آزمون قرآنی نام‌نویسی کرده‌اند، 153 نفر مربوط به ازنا، 234 نفر مربوط به بروجرد و 1300 نفر مربوط به خرم‌آ‌باد است.

بهاروند ادامه داد: در دلفان 614 نفر، در کوهدشت 525 نفر، در پلدختر 30 نفر، در دورود 164 نفر و در الیگودرز نیز 55 نفر برای شرکت در این آزمون قرانی نام‌نویسی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این آزمون قرآنی در هشت شهرستان استان شامل خرم‌آباد، ازنا، بروجرد، دلفان، کوهدشت، پلدختر، دورود و الیگودرز برگزار می‌شود، ادامه داد: برای برگزاری این آزمون که در رشته‌های حفظ و مفاهیم قرآن برگزار می‌شود، 17 حوزه امتحانی پیش‌بینی شده است.

نمایشگاه "مـُهر مـِهر" در خرم‌آباد برپا شد

بنابراین گزارش نمایشگاه آثار نقش برجسته مرتضی کلانتر با عنوان "مـُهر مـِهر" در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری ارشاد این شهرستان افتتاح شد. آثار این نمایشگاه شامل نقش برجسته‌هایی با نام جلاله الله و چهارده معصوم(ع) بر روی گل رس هستند.

کلانتر در خصوص تکنیک کارهایش گفت: این نقش برجسته‌ها همگی از مـُهرهای نمازی که شکسته شده بودند ساخته شده‌اند و در هر کار به طور متوسط از 200 مهر استفاده شده است که با دست و ابزارهای ساده‌ای مانند قیچی و سوزن و کارد آشپزخانه ساخته شده‌اند.

این هنرمند عنوان کرد: این مهرها از مهرهای شکسته شده و غیر قابل استفاده‌ای که در حرم مطهر امامزاده دو برادران خرم‌آباد موجود بوده در طی 10 سال ساخته شده است.

وی افزود: برای ایجاد فضایی معنوی در کارهایم این مهرها را جمع‌آوری کردم و پس از بازسازی مجدد آ‌ن‌ها به‌صورت کاری هنری از دور ریختن این مهرها جلوگیری کرده‌ام تا شاید برای تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز قدم کوچکی برداشته و از دور ریخته شدن مهرهای نمازی که نشانه فرهنگی ما شیعیان است جلوگیری کرده باشم./س


 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.