نخستين کنگره سراسري شعر ام‌البنين (س) در بخش‌هاي شعر کلاسيک، شعر نيمايي، شعر سپيد، ترانه و بخش ويژه مادران وهمسران جانباز برگزار مي‌شود.

 به گزارش ویژه نامه ایام فاطمیه باشگاه خبرنگاران؛ اين کنگره براي نخستين بار بر آن است که با پرداختن به شخصيت و زندگي حضرت ام‌البنين (ع) با فراهم آوردن امکان آفرينش آثار ارزنده ادبي در اين زمينه که مورد استقبال ارادتمندان به خاندان پاک وحي نيز قرار خواهد گرفت به سهم خويش به ساحت مقدس آن بانوي بزرگوار اداي دين کرده باشد. همچنين با الهام از شخصيت آن حضرت بخش ويژه‌اي نيز براي تکريم از همسران و مادران عظيم شان جانبازان در نظر گرفته شده است.

بر اساس اين گزارش، توجه به منويات مقام معظم رهبري در ديدار با شاعران آييني، زنده نگه داشتن ياد و خاطره مادران و همسران جانبازان به عنوان اسطوره‌هاي صبر و مقاومت و توليد و ارائه آثار ارزشمند فرهنگي در حوزه ادبيات عاشورايي از جمله اهداف برگزاري اين کنگره هستند. آخرين مهلت ارسال آثار روز 31 فروردين ماه سال جاري تعيين شده است و مراسم اختتاميه روز 16 ارديبهشت همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنين (س) برگزار خواهد شد. حضرت «فاطمه بني حضام» (ع) که به واسطه پسران ارجمندش به «ام البنين» (ع) ملقب شده‌اند، همسر گرامي اميرالمومنين حضرت علي (ع) هستند و چهار فرزندشان از جمله حضرت ابوالفضل عباس (ع) در روز عاشورا در رکاب سيدالشهدا(ع) به شرف شهادت نايل شدند. اين بانوي بزرگوار خواهر لبيد از شاعران نامدار صدر اسلام است و خود نيز داراي ذوق و قريحه ادبي بوده و در شمار نخستين کساني است که در خصوص واقعه عاشورا شعر سروده و در اين اشعار به بيان حقايق و روشنگري پرداخته است.

التماس دعا/ق پ

ویژه نامه فاطمیه را در اینجا ببینید
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.