پايگاه خبري العربية در گزارشي با اشاره به تلاش هاي نيكلا ساركوزي براي انتخاب مجدد بعنوان رئيس جمهور فرانسه و پيروزي در انتخابات، اظهار داشت: مسلمانان روند رو به رشدي در فرانسه داشته و نقش مهم و تاثيرگذاري در تعيين سرنوشت نهايي انتخابات اين كشور، ايفا مي كنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربية؛ با افزايش حساسيت ها و تنش ها در مورد انتخابات رياست جمهوري فرانسه، بسياري از سياستمداران و مشاوران انتخاباتي اذعان مي كنند كه گرچه مسلمانان اقليت مذهبي كشور محسوب مي شوند، اما نقشي تعيين كننده در پيروزي يا شكست افراد ايفا مي كنند.

طي سالهاي اخير و با توجه به اتهامات گسترده اي كه از سوي مقامات آمريكايي و انگليسي متوجه مسلمانان بوده، تبعات بسياري در ساير كشورهاي اروپايي نيز گريبانگير اين افراد بوده است.

فرانسه يكي از كشورهاي اروپايي است كه بيشترين تمهيدات امنيتي و محافظات اطلاعاتي را در اماكن عمومي و خصوصي در قبال مسلمانان اجرا كرده است. كنترل شديد رفت و آمد روحانيون، بازرسي هاي هفتگي و روزانه از منازل مسلمانان و كنترل و تجسس دائمي مساجد، از جمله آنها مي باشد.

ساركوزي بارها در سخنراني هاي مختلف خود اينگونه اقدامات را بدليل تامين امنيت ملي كشور دانسته و همواره از تهديدي كه ممكن است از سوي مسلمانان افراطي متوجه فرانسه باشد، سخن گفته است.

اين در حالي است كه تعداد متهمان و تروريست هاي با مذاهب ديگر كه سالانه در شهرهاي مختلف فرانسه دستگير مي شوند، بسيار بيشتر از تعداد مسلمانان خلافكار است.

با اين وجود، ساركوزي سعي مي كند در مبارزات انتخاباتي اهميت بيشتري براي مسلمانان، تسهيلات رفاهي و حقوق شهروندي آنان قائل باشد.

بسياري از مخالفان ساركوزي معتقدند، اينگونه وعده و وعيدها تنها براي پيروزي در انتخابات بوده و ماهيت اجرايي در طرحهاي عملاتي وي ندارند.

عدم پوشش چهره زنان مسلمان از جمله اقداماتي است كه به پيشنهاد ساركوزي اجرا مي گردد.

"مونيا باسنويي"، زن مسلمان فرانسوي در گفتگويي با تلگراف، اظهار داشته است: فرانسه تحت رياست جمهوري ساركوزي، بدترين و ناامن ترين كشور اروپايي براي مسلمانان است؛ چرا كه دولت در تمامي بخشهاي آن برعليه مسلمانان است و چنانچه ساركوزي مجددا انتخاب شود، وضعيت ما بدتر نيز خواهد شد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار