طبق بررسی های انجام شده؛

افزایش دیابت نقش مهمی در گسترش بیماری های کلیوی داشته است

برطبق بررسیهای انجام شده و شواهد موجود افزایش قابل توجه ابتلا به دیابت در سال های اخیر نقش بسیار مهمی در گسترش بیماری ها و نارسایی های کلیوی داشته است.

قاسم ضیائی فوق تخصص کلیه و مجاری ادرار در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: عوامل مختلفی می تواند خطر ابتلا به مشکلات کلیوی را افزایش دهند که بیماری ها و نارسایی های مزمن از جمله آنها هستند.

وی با بیان اینکه دیابت از جمله بیماری های مزمنی است که با بسیاری دیگر مشکلات جسمی در ارتباط است، تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به 7 میلیون بیمار دیابتی در کشور وجود دارد که متأسفانه بسیاری از آنها از بیماری خود بی اطلاع هستند.

ضیائی با اشاره به اینکه بسیار نزدیک دیابت و مشکلات کلیوی، تأکید کرد: برطبق بررسی های انجام شده و شواهد موجود افزایش قابل توجه ابتلا به دیابت در سال های اخیر در کشورهای مختلف جهان از جمله در ایران، نقش بسیار مهمی در گسترش بیماری ها و نارسایی های کلیوی داشته است.

وی گفت: علاوه بر دیابت، فشار خون بالا نیز از دیگر بیماری های مزمن و خطرناکی است که در افزایش موارد ابتلا به بیماری های کلیوی نقش داشته است.

ضیایی با بیان اینکه بر طبق مطالعات مختلف دیابت و فشار خون بالا، به ترتیب مهمترین دلایل ابتلا به بیماری ها و نارسایی های کلیوی هستند یادآور شد: آمارهای موجود نشان می دهند که حدود 60 درصد موارد بیماری های کلیوی ناشی از دیابت و فشار خون بالا است.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح عادات تغذیه ای به ویژه پرهیز از مصرف بیش از اندازه نمک، مواد پرچرب و غذاهای بسیار شیرین از جمله راهکارهای پیشگیری از دیابت و فشار خون بالا و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به مشکلات کلیوی است./عط

* براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار