به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گزارش ميداني از منطقه شرق تهران حاكي از افزايش 30 درصدي قيمت مسكن است.

يكي از مشاوران املاك در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،با بيان اينكه ابتداي سال ما با افزايش 30 درصدي مسكن در منطقه شرق تهران را مواجه هستيم گفت: سال اجاره در هر كشوري از خرداد ماه آغاز و تا اواخر شهريور ماه ادامه دارد و در صورتي كه اين روند ادامه داشته باشد قيمت مسكن به 40 درصد خواهد رسيد.
وي ادامه داد: در حال حاضر بين اتحاديه مشاوران املاك، اداره پست و وزارت راه و شهرسازي تعاملي صورت گرفته كه قيمت ها براساس كدپستي تعيين شود كه اين امر مي تواند در كاهش اجاره بها موثر باشد.
وي خاطرنشان كرد: خانه هاي كلنگي در حال حاضر بيش از آپارتمان نوساز خريد و فروش مي شوند و همين امر قيمت آن را نسبت به آپارتمان افزايش داده است.
و در ادامه يكي ديگر از مشاوران املاك درباره قيمت مسكن در شرق تهران معتقد بودند قيمت مسكن در شرق تهران در حال حاضر نسبت به سه ماه گذشته بسيار افزايش يافته و به بيش از 10 درصد رسيده است.
وي ادامه داد: در صورت ادامه اين روند قيمت مسكن سرسام آور مي شود.
اين مشاور املاك در خصوص رهن و اجاره گفت: قيمت رهن و  اجاره قصد پايين آمدن ندارد و بعيد مي دانم تا پايان سال نرخ اجاره كاهش يابد.
نمونه هايي از قيمت آپارتمان در شرق تهران عبارت است از 60 متري واقع در بلوار تعاون با رهني به قيمت 30 ميليون تومان و آپارتمان 70 متري واقع در خيابان سرو نيز 35 ميليون تومان به رهن گذاشته شده است.
همچنين در منطقه نارمك نيز آپارتمان 65 متري 5 ميليون تومان پول پيش و ماهانه 550 هزار تومان به اجاره گذاشته شده است.
وي اضافه كرد:‌ آپارتماني 110 متري نيز واقع در تهرانپارس فلكه اول 560 ميليون به فروش گذاشته شده است./عب
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار