مراسم بزرگداشت روز ملي فناوري هسته اي با حضور رئيس دانشگاه ایلام، مسئول نهاد در دانشگاه، معاونين، روساي دانشکده ها، مديران، اعضاي هيئت علمي،کارکنان و دانشجويان در مسجد دانشگاه برگزار شد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، به نقل از نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها، (مـــأوا)، در این مراسم مسئول نهاد دانشگاه ایلام با تبريک روز ملي فناوري هسته اي و آغاز سال جديد گفت: با استقامت و پايداري ملت ايران براي بومي کردن دانش هسته اي الان ديگر دشمنان موضوع لغو غني سازي 20 درصد را مطرح نمي کنند، بلکه الان عقب نشيني کرده و مي گويند سايت فردو را به طور موقت تعطيل کنيد که اين امر قابل قبول نبوده و به اميدخدا و با درايت مقام معظم رهبري پيشرفت هاي ديگر هسته اي در آينده نزديک صورت خواهد گرفت و اميدوارم غني سازي در فاز ليزري نيز انجام پذيرد.

حجت الاسلام صفرلکي افزود: ملت ما اين پيشرفت ها را عليرغم محدوديت و تحريم قدرت هاي جهاني و غربي کسب کرده و اميدواريم اين روند رشد به صورت جهشي ادامه پيدا کند.

وي در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به نامگذاري سال جديد به نام توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني گفت: بايد با دقت و برنامه از توليد ملي و کار و سرمايه ايراني حمايت نموده و موجبات رشد توليدات ملي در حوزه هاي مختلف را فراهم آوريم.

مسئول نهادنمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه روند تحقق اين امر را در صورتي دانست که تمامي مردم کالاهاي خارجي خرید نکرده بلکه خريد توليدات داخلي را در دستور کار قرار دهند تا توليدکنندگان نيز درصدد افزايش کيفيت و سطح توليد برآيند.

حجت الاسلام صفرلکي تاکيد کرد: ممکن است ابتدا توقعات ما به خوبي برآورده نشود اما در مدت زماني کم سطح کيفيت توليدات داخلي افزايش پيدا کرده و انحصار و سلطه اقتصادي قدرت هاي خارجي خواهد شکست و کشورهاي مختلف و از جمله ژاپن اين امر را تجربه کرده اند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار