رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان یزد با اشاره به افزایش سن و جمعیت سالمند در کشور بر مراقبت سالمندان تاکید کرد و گفت: 70 درصد مسمومیت ها و حوادث دوران سالمندی در منزل رخ می دهد.

به گزارش سرويس علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران، دکتر محمدحسن نجفی ضمن اشاره به شعار امسال روز جهانی بهداشت تحت عنوان "زندگی سالم طول عمر بیشتر" و همچنین با اشاره به افزایش سن و مسائل سالمندی در کشور و استان یزد اظهارداشت: درحال حاضر قریب به 10 درصد جمعیت کشور ایران معادل 7 میلیون نفر را سالمندان تشکیل می دهند و هر چه زمان می گذرد به جمعیت سالمندی نیز افزوده می شود.

وی افزود: 10 سال آینده 20 درصد جمعیت کشور را افراد بالای 60 سال تشکیل می دهند که این تعداد معادل 18 میلیون نفر می باشد.

دکتر نجفی خاطرنشان كرد: میزان امید به زندگی در 50 سال گذشته در ایران حدود 45 سالگی بود ، این در حالی است که سن امید به زندگی با توجه به توسعه مسائل علمی و سلامت نسبت به سالهای گذشته شدیدا افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در کشور ایران میزان امید به زندگی به طور میانگین در مردان و زنان 7/71 برآورد شده است که بررسی ها نشان می دهد این میزان امید به زندگی افزایش خواهد یافت.

وی همچنین با تاکید بر رعايت تکریم و احترام به سالمندان متذکر شد: در این بین خانواده و اجتماع نقش مهمتری را دارا هستند.

دکتر نجفی یادآورشد: احترام به فرد مسن، امید به زندگی را در وی افزایش داده و در نهایت منجر به طول عمر و ارتقاء سلامت این افراد می شود./عط

* براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار