مدير حوزه رياست در روابط عمومي سازمان حج و زيارت گفت: دارندگان قبض وديعه گذاري تا تاريخ 10 شهريور سال 84 با مراجعه به دفاتر زيارتي يا از طريق سامانه اينترنتي نسبت به ثبت نام در كاروان هاي حج تمتع سال 91 اقدام كنند.

علي اكبر غيرتي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران  گفت: ثبت نام اولويت هاي حج تمتع سال 91 در كاروان ها از 17 فروردين سال جاري آغاز شده و تا روز ادامه دارد.
وي افزود: همه افرادي كه تا تاريخ شهريور 84 در يكي از شعب بانك ملي وديعه گذاري نموده اند، مي توانند نسبت به نام نويسي در كاروان ها اقدام نمايند.
غيرتي با بيان اين كه ثبت نام در كاروان هاي حج تمتع سال 91 در استانهاي تهران، قم و البرز از روز 18 فروردين آغاز شده است اظهار داشت: همه افرادي كه اسناد ثبت نام سالهاي 1360، 1363 و 77 و 78 دارند، براي تبديل سند خود به 10 ميليون ريال در يكي از شعب بانك ملي مجهز به شبكه سيبا مراجعه كنند.
وي با اشاره به اينكه مهلت ثبت نام در كاروان ها تمديد نمي شود بيان كرد: چنانچه در مدت زمان تعيين شدهخ جهت مراجعه افراد به كاروان مربوطه ، ظرفيت كاروان هاي استان تكميل نگردد، از اولويت هاي بعدي دعوت به عمل خواهد آورد.
غيرتي با تاكيد بر اينكه ظرفيت و قيمت كاروان هاي با توجه به شرايط محتلف تعيين شده است گفت: متقاضيان هنگام انتخاب كاروان وقت كافي را از جهات مختلف در نظر بگيرند زيرا پس از ثبت نام امكان جا به جايي وجود ندارد.
وي در خصوص تفاوت قيمت ها تصريح كرد : تفاوت هزينه هاي كاروان ناشي از اختلاف اجاره مسكن، ايستگاه پرواز و ديگر مواردي است و پس از واريز وجه هزينه سفر به بانك، امكان بازگرداندن تفاوت قيمت ها به راحتي ممكن نيست و همچنين به دليل ايجاد مشكلات اجرايي جابه جايي در كاروان مقدور نيست.
غيرتي در خصوص نحوه ثبت نام گفت: در سال جاري به جهت رفاه حال متقاضيان تشريف به حج تمتع، علاوه بر امكان مراجعه حضوري به كاروان هاي منتخب ، سامانه ثبت نام به صورت غير حضوري و به صورت اينترنتي فراهم شده است.
وي ادامه داد: متقاضيان پس از ثبت نام از طريق سامانه اينترنتي جهت پيگيري و اخذ كد رهگيري و رسيد ثبت نام كه حاوي تذكرات و نكات ضروري است به كاروان مراجعه كنند و اصل قبض وديعه گذاري خود را به مدير كاروان تحويل دهند.
غيرتي خاطر نشان كرد: در حج تمتع سال جاري به لحاظ شرايط خاص موسم حج و سهولت در اخذ رواديد، از گذر نامه بين المللي انفرادي استفاده مي شود و لازم است متقاضيان در زمينه تعويض يا دريافت گذر نامه جديد حجاج با تاريخ اعتبار31 فرودين 92 اقدام كنند.
*نحوه انتقال قبض وديعه گذاري به يكي از بستگان درجه يك
وي در خصوص افرادي كه متمايلند قبض وديعه گذاري خود را به بستگان درجه يك شامل پدر و مادر، فرزند و خواهر و برادر واگذار نمايند اظهار داشت: اين دسته افراد بايد طبق قانون نقل و انتقال اسناد، قبل از ثبت نام در كاروان به يكي از دفاتر خدمات زيارتي نسبت به درج اطلاعات مراجعه كنند و طي مراحل بعدي اقدام به انتقال نمايند.
غيرتي گفت: افرادي كه پيش از اين با مراجعه به دفاتر اسناد رسمي اقدام به انتقال قبض وديعه گذاري كرده اند بايستي با در دست داشتن اسناد مربوطه به يكي از دفاتر خدمات زيارتي مراجعه نموده تا اطلاعات آنان در سيستم جامع نقل و انتقال درج گردد و سپس براي تغيير قبض وديعه گذاري به نام فرد انتقال گيرنده به بانك ملي مراجعه نمايند.
وي خاطر نشان كرد: در صورت عدم طي مراحل فوق الذكر امكان ثبت نام در هيچ يك از كاروان ها براي فرد انتقال گيرنده فراهم نخواهد بود./ل
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار