ابوترابي با اشاره به مداكرات دولت و مجلس در زمينه استيضاح وزير كار گفت:‌در صورتي كه دولت نظرنمايندگان را تامين كند استيضاح وزير كار از دستور صن علني خارج مي شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، سيد حسن ابوترابي فرد نماينده آبيك در مجلس شوراي اسلامي با حضور در جمع خبرنگاران درباره احتمال منتفي شدن استيضاح وزير كار گفت: نگاه استيضاح كنندگان معطوف به اين بود كه در صورت تامين نقطه نظراتشان حين مذاكره با دولت اين استيضاح از دستور كار مجلس خارج شود.

وي افزود: اميدواريم مذاكرات صورت گرفته با دولت كارگشا باشد و راه را براي رسيدن به يك تصميم قابل اجرا هموار كرده واستيضاح كنندگان قانع شوند.


ابوترابي درباره نامه نمايندگان به رياست مجلس براي دعوت از رئيس جمهور در زمينه اجراي فازدوم هدفمندي يارانه ها خاطر نشان كرد: اجراي مرحله دوم قانون هدفمندي يكي از مباحث مهم و كليدي بوده و بايد به طور خاص ميان دولت و مجلس پيگيري شود چرا كه براساس قانون هدفمندي بايد منابع حاصل از طرح قيمت ها و هزينه هاي پيش بيني شده و براي اجراي آن چهار رديف در لايحه بودجه گنجانده شود.

وي درباره حاشيه هاي بررسي لايحه بودجه سال 91 در كميسيون تلفيق نيز گفت: مذاكراتي را با مسئولان ذي ربط در دولت به خصوص وزير اقتصاد و دارايي و رئيس سازمان هدفمندي يارانه ها داشتيم چرا كه گمان بر اين است كه مي توان به يك تصميم مشترك دست يافت كه اميدواريم اين تصميم ميان دولت و مجلس در لايحه بودجه 91 انعكاس يابد تا بتوان با يك اجماع حداكثري فازدوم قانون هدفمندي يارانه ها را اجرا كرد.

وي خاطر نشان كرد: اجراي اين قانون گام بلند ديگري در راستاي حمايت از توليد ملي و سرمايه ايراني، مديريت مصرف، پيشرفت توسعه اقتصادي كشور و انضباط ملي است.

ابوترابي درباره دليل حضور نيافتنش در سفر نمايندگان به جنوب گفت: بنده صبح و عصر آن روز در جلسه اي طولاني در زمينه ارجاع نامه لاريجاني در خصوص فاز دوم هدفمندي يارانه به هئيت اختلاف قوا گذراندم لذا امكان حضور در اين سفر براي بنده وجود نداشت.

وي همچين درباره گزارش تحقيق وتفحص از قوه قضاييه كه در مجلس هفتم مصوب شده بود گفت: براساس اطلاع بنده اين گزارش تهيه شده و بعد از قرائت به قوه قضاييه ارسال شد اما درباره روند چگونگي بررسي آن در قوه قضاييه گزارشي در دست ندارم.

ابوترابي در پايان درباره سرليست تهران نيز گفت: سرليست جبهه متحد از اموري است كه در هئيت اجرايي مورد بحث قرار گرفته و تصويب مي شود و تصميم نهايي در اين زمينه هنوز انعكاس نيافته و اطلاعي از سرليستي زاكاني ندارم./گ
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار