آزاد راه خرم آباد - بروجرد - اراک قطعه ای از آزادراه تهران - بندرامام (ره) است که در صورت بهره برداری از این پروژه ملی زمینه تسهیل در ترانزیت کالا و خدمات در این محور فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه لرستان، سال گذشته همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان لرستان عملیات اجرایی آزادراه خرم آباد به اراک آغاز شد تا حلقه مفقوده محور ارتباطی شمال به جنوب کشور در مسیر تکمیل شدن قرار گیرد.

 

این در حالیست که احداث آزادراه اراک - بروجرد - خرم آباد در ادامه آزادراه تهران - بندرامام (ره) با اعتباری در حدود 8000 میلیارد ریال در سفر سوم هیئت دولت به استان لرستان به تصویب رسیده بود.

 

این مصوبه در حالی تنها کمتر از هفت ماه از برگزاری سفر سوم دولت عملیاتی شد که این امر امیدواری مردم را به تحقق این پروژه در سریع ترین زمان افزایش داده است.

از سوی دیگر ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به اجرای پروژه آزادراهی خرم آباد - بروجرد - اراک از دیگر اتفاقات خوشایندی است که مردم و مسئولان را به تحقق این پروژه امیدوار کرده است.

 

پروژه ملی آزادراه اراک - بروجرد - خرم آباد به طول بیش از 185 کیلومتر و با هدف تسهیل در حمل نقل و جابجایی کالا و مسافر همچنین اتصال محورهای اصلی شمال به جنوب کشور و بندرامام خمینی (ره) عملیاتی می شود.

 

عباس رضایی مدیرکل راه و ترابری استان لرستان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به وضعیت پروژه آزاد راه خرم آباد - اراک اظهار داشت: تاکنون مراحل آزادسازی این پروژه انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه مسیر این آزادراه شناسایی و مشخص شده است، عنوان کرد: اقدامات صورت گرفته برای شروع عملیات اجرایی آن به پیمانکار ابلاغ شده است.

 

مدیر کل راه و ترابری استان لرستان تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه آزاد راه خرم آباد - اراک طی سالجاری شروع خواهد شد.

 

رضایی با اشاره به مشخصات فنی این آزاد راه در استان لرستان بیان داشت: طول این آزاد راه از سمت اراک تا خرم آباد بیش از 185 کیلومتر است.

وی ادامه داد: در صورت تامین اعتبار عملیات اجرایی این پروژه به زودی در استان آغاز خواهد شد.

با این وجود بررسی ها نشان می دهد که سهم استان لرستان در حوزه آزادراهها نیازمند ارتقا است زیرا به رغم افتتاح آزاد راه خرم آباد - پل زال به طول 104 کیلومتر این استان با توجه به موقعیت استراتژیک همچنان نیازمند توجه ویژه در حوزه راهها است.

 

آزادراه به عنوان زیربنای توسعه و یکی از شاخص های توسعه یافتگی کشورها در جهان امروز شناخته شده است که از مزایای ساخت آزادراه ها می توان صرفه جویی در مصرف سوخت به علت کاهش زمان سفر یا به عبارتی متوسط سرعت بالاتر در عبور از عوارض هندسی را نام برد و از طرف دیگر ایمنی هم از مهم ترین مزایای آزادراه هاست.

 

با این اوصاف لرستان به عنوان استانی که مسیر تردد شمال به جنوب و غرب به شرق کشور از آن عبور می کند نیازمند توجه ویژه در گسترش آزاد راهها است که اجرای پروژه آزاد راهی خرم آباد - بروجرد - اراک خود حکایت از واقف شدن مسئولان به اهمیت این مسئله دارد./ب

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran, Islamic Republic of
عابدی
۱۸:۴۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
با سلام .اقای رضایی عزیز اگر جاده مسجد سلیمان به الیگودرز انجام شود و300 کیلومتر به هم اراک وتهران نزدیک می شود به گفته کارشناسان..زیاد بودجه لرستان راخرج جاده نکنید وبه فکر طرح ملی باشید.چراشما پروژه جاده ازنا به اراک راتکمیل نمی کنید که به جاده مرگ معروف گشته است وحدود 5سال است خاک میخورد.