بیرجند /

ایجاد سده،بند و طرح های تغذیه مصنوعی برای حفظ و نگهداری منابع آبی خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی درباره تامین آب مورد نیاز شهروندان خراسان جنوبی گفت: تمام تلاش ما در شرکت آب منطقه ای این است که با ایجاد سدها ،بندها و طرح های تغذیه مصنوعی در حفظ و نگهداری منابع آب گام برداریم تا آب مطمئن را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خراسان جنويي؛ غلامرضایی باره تصویب روز جهانی آب گفت: برای نخستین بار در کنفرانس محیط زیست و توسعه سازمان ملل در برزیل تصمیم بر این شد یک روز درسال را به نام روز جهانی آب نام گذاری کنند که در مجمع سازمان ملل روز 22 مارس به عنوان روز جهانی آب نام گذاری شد.
 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی افزود:هدف از این نام گذاری جلب همکاری همگانی ، منطقه ای و بین المللی در راستای موضوع حیاتی آب و اهمیت بالای آن است.
غلامرضایی افزود:  با توجه به اینکه بیش از 90درصد مصرف آب در کشور ما در بخش کشاورزی است و راندمان در این بخش حدود 35درصد است یا به عبارتی از هر100 واحد آب تنها 35 واحد آن به مصرف می رسد.
وی خاطرنشان کرد: از مهمترین برنامه های دولت در این راستا توجه به بخش کشاورزی است و تمام اقدامات در جهت بالا بردن این راندمان است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی اضافه کرد: در جهان سرانه مصرف در بخش خانگی در شبانه روز به ازای هر فرد 140 لیتر است و حتی در برخی کشورها این میزان 70 لیتر است که ولی متاسفانه در کشور ما که کشور کم آبی است این میزان به حدود 200 لیتر می رسد./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.