با وجود مخالفت دولت با افزايش قيمت خودرو و وعده ثبات قيمت محصولات از جانب خودروسازان روزهاي پاياني سال گذشته، مصرف کنندگان شاهد افزايش 4 تا 6 درصدي قيمت برخي خودروهاي داخلي در هفته سوم فروردين ماه بودند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، از بازار خودرو در حالي که مردم هنوز خاطره تعطيلات نوروزي را در ذهن مرور مي کردند و خبري از اعمال مصوبه افزايش قيمت 6 درصدي کميته قيمت گذاري خودرو نبود، در هفته سوم فروردين ماه برخي خودروسازان به يک باره اقدام به افزايش خود سرانه قيمت محصولات خود نمودند.
براساس اين گزارش، در گروه خودروسازي سايپا، سواري پرايد که تنها خودروي زير 10 ميليون در کشور بود با افزايش قيمت حدود 800 هزار توماني در مدل هاي فول به بيش از 10 ميليون تومان رسيد.
همچنين خودروي ملي تيبا نيز از اين افزايش قيمت بي نصيب نبوده و رشد 800 هزار توماني در قيمت را تجربه کرده است.
لازم به ذکر است، در شرکت ايران خودرو نيز تندر 90 افزايش قيمت حدود يک ميليون و 500 هزار تومان، پژو 206 افزايش قيمت يک ميليون توماني و پژو 405 نيز افزايش قيمت يک ميليون و 300 هزار توماني داشته اند.
براساس اين گزارش، اين افزايش قيمت ها در حالي انجام گرفته که مديران فروش و بازاريابي اين دو شرکت خودروساز در روزهاي پاياني سال گذشته در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران وعده کنترل و ثبات قيمت محصولات در سال 91 با اعمال راهکارهايي همچون ارتقاي بهره وري، کاهش هزينه توليد و افزايش تيراژ توليد را داده بودند.
حال اين سئوال مطرح است که در سکوت مسئولان وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمايت، اين افزايش قيمت هاي غير معمول خودروهاي توليد داخل تا کجا ادامه خواهد داشت؟
 /عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار