ابوالقاسم طالبی با اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، پایگاه تحلیلی خبری دانشجویان مستقل، در این دیدار صمیمی، طالبی در مورد انگیزه های خود برای ساخت فیلم "قلاده های طلا" صحبت کرد.

 

وی با اشاره به حساسیت فتنه بعد از انتخابات، انگیزه اصلی خود از ساخت فیلم قلاده های طلا را دفاع از ولی فقیه و جایگاه رهبری اعلام کرد.

 

طالبی همچنین با تشریح مراحل ساخت فیلم به مشکلات و موانع تولید این اثر اشاره کرد.

 

وی با بیان خاطرات خود از ساخت این فیلم، نکاتی را درباره انتخاب بازیگر برای این اثر ذکر کرد.

 

در ادامه این دیدار صمیمی طالبی همچنین به بیان خاطراتی از ساخت فیلم عروس افغان پرداخت.

 

 

در این ملاقات همچنین دانشجویان آمادگی خود را برای پخش فیلم قلاده های طلا، پس از تعطیلات نوروز در دانشگاه های سراسر کشور، اعلام کردند.

 

لازم به ذکر است پیش از این، فیلم شکارچی شنبه با بیشترین اکران دانشجویی، به عنوان فیلم منتخب دانشجویان شناخته مي شد.

 

گفتني است دانشجویان دانشگاه های شاهد، تهران، تربیت معلم، قم، یزد، اصفهان، پردیس قم،سمنان، شریف، تربیت مدرس، مازندران، و چندین دانشگاه دیگر آمادگی خود را برای اکران فیلم قلاده های طلا پس از تعطیلات نوروز در دانشگاهای خود اعلام کردند.

 


قلاده های طلا هم اکنون در تهران وشهرستان ها در حال اکران است. همچنين این فیلم در تهران در سینماهای استقلال، پردیس آزادی، پردیس ملت، پردیس زندگی، اریکه ایرانیان، فرهنگ، جوان، ایران، ماندانا، سپیده، فلسطین، مرکزی، پردیس شکوفه، فردوسی، شاهد، تماشا، پردیس کیان، پردیس رازی، فرهنگسرای خاوران، فرهنگسرای هنگام، سعدی، برج میلاد، فرهنگسرای نور، موزه سینما، کارون، ققنوس وپردیس راگا بر روي پرده است.


قلاده های طلا که لقب سیاسی ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به خود اختصاص داده است، حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال هشتاد و هشت را روایت می کند و داستان جاسوسی را بیان می کند که چندی قبل از انتخابات وارد ایران می‌شود و سناریویی را جهت براندازی نظام دنبال می کند.

 

در این فیلم امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، حمیدرضا پگاه، علی‌رام نورایی، نیلوفر خوش‌خلق و محمود عزیزی ایفای نقش می‌کنند.

 

طالبی همچنين در برنامه سینمایی هفت با بيان اينکه برای ساخت این فیلم تحقیقات گسترده ای انجام داده و هيچ گونه کپي برداري از نمونه هاي فيلم هاي خارجي نيست گفت: من تمام فيلم هايي که له و عليه موضوع جاسوسي بود را ديدم، حتي کتاب جين شارپ را چندين بار خواندم و تمام توصيه هاي که در انقلاب رز زرد و ديگر انقلاب هاي رنگي بود را خواندم اما خوب ماهيت اتفاقي که بعد انتخابات در کشور ما رخ داد کاملا متفاوت با تمام اين ها بود و مي توان بگوييم اين فيلم کاملا يک نسخه ايراني در روايت از جاسوسي و حوادث مرتبط با آن است.

 

وي در این برنامه در خصوص نحوه توليد فيلم خود و جمع آوري اطلاعات گفت: من از منافقيني که به تازگي از اردوگاه اشرف آزاد شده بودند اطلاعات جديدي نتوانستم پيدا کنم و اما تقريبا تمام فيلم هايي که يا با دوربين شخصي گرفته شده بود و يا خود وزارت اطلاعات و يا نيروي انتظامي و بسيج داشت ديدم و تمام بازجويي ها از بازداشت شده گان را خواندم و اطلاعاتي نبود که باشد و من نخوانده باشم.

 

 

 

وي هم چنين تاکید کرد: مي خواستيم در ابتدا نام فيلم را ترور رئيس جمهور بگذاريم که با نامه اي که از دفتر هاشمي آمد اين مسئله منتفي شد.

بنابر آخرین شنیده ها ، بدلیل موضوع فیلم قلاده‌های طلا و پرداخت آن به حوادث سال 88 ، برخی گروهها درتلاش برای فشار وارد کردن به وزارت ارشاد و معاونت سینمایی برای جلوگیری از نمایش عمومی این فیلم به ویژه در پایتخت و توقیف موقت آن به بهانه های واهی هستند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار