مدير اداره نظارت بر نهادهاي مالي سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:همه صندوق هاي سرمايه گذاري به صورت آنلاين و برخط زير نظارت بورس قرار دارند و رفتارها و گزارش هاي آنها کنترل مي شود .

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران،مدير اداره نظارت بر نهادهاي مالي سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اين که همه صندوق هاي سرمايه گذاري به صورت آنلاين و برخط زير نظارت بورس قرار دارند و رفتارها و گزارش هاي آنها کنترل مي شود ، گفت : حضور در صندوق هاي سرمايه گذاري يک روش غيرمستقيم و مطمئن سرمايه گذاري محسوب مي شود که سال هاست در بازار سرمايه فعاليت مي کنند و عملکرد مثبتي داشته اند.
ايوب باقرتبار که در راديو اقتصاد صحبت مي کرد ، با اشاره به رشد قابل توجه عملکرد 77 صندوق سرمايه گذاري بورس در سال گذشته گفت : ارزش کل صندوق هاي سرمايه گذاري از حدود 8800 ميليارد ريال به بيش از 18 هزار ميليارد ريال رسيده است.
وي گفت : علاوه بر سازمان بورس ، شرکت هاي متولي تاسيس صندوق ها نيز بر عملکردها انها نظارت دارند و به طور دائم و از طريق سامانه هاي اينترنتي اين گزارش ها در دسترس قرار دارد و بر خلاف نهادهاي پولي و اعتباري که زير نظارت بانک مرکزي قرار دارد؛ تاخير زماني براي ازريابي صندوق هاي سرمايه گذاري وجود ندارد.
باقرتبار اظهار داشت : افرادي که منابع مازاد دارند، مي‌توانند در بورس سرمايه‌گذاري مناسب کنند و بهترين راه اين است " به نهادهايي مراجعه کنند که سازمان بورس و اوراق بهادار آنها را مورد تاييد قرار داده است".
باقر تبار گفت : هدف سازمان بورس ؛ ترغيب و ترويج حضور همه مردم در بازار سرمايه است اما با دانش و تجربه و روشي مطمئن و صحيح و دقيق.
وي تصريح کرد : متقاضيان و افراد مي توانند با رغبت و اطمينان خاطر از طريق صندوق هاي سرمايه گذاري وارد معامله سهام شوند و بهترين راه ورود سرمايه گذاران غيرحرفه اي به بازار سرمايه حضور در صندوق هاي سرمايه گذاري محسوب مي شود.
باقرتبار گفت: افرادي كه با بورس آشنا نيستند مي توانند در اين صندوقها سرمايه گذاري كنند و ريسک سرمايه گذاري خود را به حداقل برسانند.
بنابراين گزارش صندوق ها با استقبال خوبي از سوي سهامداران حقيقي رو به رو شدند و با ديد بلند مدت خود نشان داده اند که حتي در هنگام نوسان بازار نيز ماندن در صندوق ها به نفع آن ها خواهد بود ، زيرا اين قبيل صندوق ها سبدي از سهام در اختيار دارند که بايد نگاه بلندمدت به آن داشت.
سامانه اينترنتي تالار مجازي بورس ايران(www.irvex.ir) با بيش از 60 هزار کاربـر به يکي از جذاب ترين پايگاه هاي آموزشي در بازار سرمايـه تبديل شده و تاکنون علاوه بر عضويت کاربران اينترنتي از کل کشور ، بيش از هزار مسابقه اختصاصي با تلاش کاربران در سامانه اينترنتـي تالار مجازي بورس انجام شده و به 30 نفر از کاربران که موفق به کسب بيشترين بازدهي در دوره هاي رقابتي تالار شده اند، اعتبار ريالي براي خريد سهام داده شده است.
مرحله نخست تالار مجازي بورس ايران شامل قابليت هاي بسيار زيادي مانند خريد و فروش سهام و واحدهاي سرمايه گذاري صندوق ها بر اساس قيمت واقعي بازار ، ايجاد مسابقات اختصاصي گروهي و فردي، مشاهده تراکنش معاملات، مشاهده اطلاعات و نوسان هاي قيمتي سهام مورد نظر در بازه زماني، تشکيل سبدهاي سهام اختصاصي، امکان مشارکت در افزايش سرمايه شرکت ها، دريافت سود نقدي سهام، بهره گيري از فايل هاي متنوع آموزشي و فعال سازي و قابليت هاي متعدد ديگر است ، در آينده نزديک ، مرحله دوم اين سامانه ، با قابليت هاي بسيار گسترده تـر به بهره برداري خواهد رسيـد.
همچنين براي کساني که علاقه مند به حضور و فعاليت تخصصي در بازار شاخص هاي مختلف هستند ، گواهينامه تخصصي حضور در بازار سرمايه (بورس سهام - بورس کالا - مديريت تحليل ارزش اوراق بهادار و ... ) پس از اموزش ارائه مي شود./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار