رژيم صهيونيستي تلاش مي کند شروط خود را در مذاکرات قريب الوقوع بين ايران و غرب درباره برنامه هسته اي تحميل کند اما ظاهرا رهبران اين رژيم دچار سردرگمي شده اند و به سبب عدم هماهنگي آمريکا نتوانسته اند به موضع واحدي دست پيدا کنند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار، "احمد عمار" گزارشگر اين شبکه با اشاره به مذاکرات جديدي که ايران و غرب پيش روي دارند گفت: در حالي که غرب و ايران به سمت مذاکرات جديد پيش مي روند اختلافاتي بين رهبران رژيم صهيونيستي به وجود آمده است. از يکسو ايهود باراک وزير جنگ اين رژيم سياستي عملگرايانه را رهبري مي کند که مي گويد بايد تا آنجا که ممکن است از طريق فشارهاي آمريکا و اروپا از ايران امتياز گرفت و به اين کشور اجازه داد به غني سازي اورانيوم در حد بسيار پايين و حدود سه و نيم درصد ادامه دهد اما در مقابل بنيامين نتانياهو نخست وزير اين رژيم سياستي افراطي تر را رهبري مي کند و معتقد است ايران بايد برنامه هسته اي خود را به طور کامل متوقف کند و در همين خصوص ايران را به حمله نظامي نيز تهديد مي کند.

در ادامه گزارش آمده است: نتانياهو و باراک اين مواضع را پس از اعلام خواسته هاي آمريکا اتخاذ کردند که بر توقف فعاليت هاي تاسيسات فردو در نزديک قم و توقف توليد سوخت هسته اي و ارسال همه سوخت هاي توليد شده به خارج از ايران تاکيد مي کند.

نتانياهو گفت: همه انواع غني سازي حتي غني سازي 20 درصدي متوقف شود.

"امانوئل روزن" کارشناس سياسي صهيونيست مي گويد: مواضع باراک و نتانياهو با يکديگر تفاوت دارد. نتانياهو مي گويد حتي يک گرم اورانيوم غني شده نيز نبايد در ايران باقي بماند اما باراک مي گويد بايد در مذاکرات امتيازي هم به ايران داد.

در ادامه گزارش آمده است: دفتر باراک اختلاف مواضع وي و نتانياهو را ناشي از عدم هماهنگي با دولت آمريکا مي داند هر چند که دو طرف درباره اصول کلي با يکديگر به توافق رسيده اند.

"آلون بن ديويد" کارشناس نظامي رژيم صهيونيستي مي گويد: بدون شک تهديدات اسرائيل درباره حمله نظامي به ايران باعث شد آمريکا مسائلي را در مذاکرات ديکته کند به همين سبب تهديدات اسرائيل نيز همزمان با مذاکرات در آنکارا ادامه خواهد يافت اما قدر مسلم اين که حمله نظامي اسرائيل انجام نخواهد شد.

در ادامه گزارش آمده است: رسانه ها و کارشناسان صهيونيست مي کوشند مذاکرات غرب و ايران را در ترکيه به عنوان آخرين فرصت حل ديپلماتيک مسئله به تصوير بکشند و چنين وانمود کنند که با فرارسيدن لحظه صفر برنامه اسرائيل براي حمله به ايران آماده است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار