سلامت افراد در دوران سالمندی از موضوعات مهم است و بایستی از سنین جوانی به فکر سلامت در دوران سالمندی بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، این روزها جمعیت جوان کشور رو به کهولت سن گذاشته به هر نقطه از شهر که بنگری جمعیتی از سالمندان و بازنشستگان را می بینی که در گوشه ای خلوت برای خود انجمنی تشکیل داده و مشغول صحبت پیرامون مسائل مربوط به خود و یا حتی دیگری هستند. اکثر این افراد سنی میان 65 تا 80 سال دارند،‌افرادی که یا با عصا راه می روند و یا عینک به چشم دارند،‌سلامتی برای این افراد در این سن از هر چیزی واجب تر است اما به راستی چقدر به سلامت این افراد توجه می شود.

دکتر عسگری ارتوپد در خصوص شکستگی های استخوان دوران سالمندی اینطور می گوید شکستگی در دوران سالمندی به دلیل ضعف جسمانی و مقاوم نبودن بدن در برابر استخوان ها اتفاق می افتد و اکثر این شکستگی ها ناشی از پوکی استخوان است.

این پزشک متخصص در خصوص مراقبت های سالمندی گفت:دکتر موسوی متخصص چشم نیز در خصوص ضعف دید افراد سالمند گفت: اکثر افراد در سنین سالمندی دچار ضعف دید می شوند که این موضوع ناشی از بروز آب مروارید، آب سیاه و ...است که به مرور زمان دید افراد را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

سلامت بازنشستگان و سالمندان یکی از مسائلی است که باید مورد توجه جدی افراد قرار گیرد که در این باره حسن آقاجانی،‌مشاور وزیر بهداشت افزود:تا 40 سال آینده یک چهارم از جمعیت کشورمان سالمند می شود به همین دلیل بایستی بسترهای لازم برای این جمعیت سالمند فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر سالمندان 5 تا 7 برابر بیشتر از بقیه افراد جامعه به پزشک مراجعه می کنند تصریح کرد:بیش از 60 درصد هزینه های درمانی برای سالمندان صرف می شود.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت اظهار داشت: سوانح و اثرات‌ سوانح بر روی سالمندان با دیگر اقشار متفاوت است بیماری های قلبی ‌و عروقی،دیابت،‌فشار خون بالا از جمله بیماری های این سنین است.

بعد از این سخنان به سراغ بازنشستگان رفتیم و از آن ها راجع به سلامتشان پرسیدیم،‌سلامتی که به قول خودشان به نام سلامت به کام مرگ است. مهدوی ،‌سالمند 75 ساله ای که از تامین سلامت خود گله مند بود گفت:چندین مرتبه استخوان دستم دچار شکستگی شده و چندین ماه برای درمان آن زمان صرف شده البته بیمه های درمانی هم که در این زمینه کم کاری را چاشنی کارشان می کنند تا علاوه بر درد شکستگی ،‌درد بی درمان،‌مداوانشدن را هم باید تحمل کنیم.

با توجه به اینکه سالمندی امری جدایی ناپذیر از جامعه ما طی سال های آینده خواهد بود، توجه به سلامت سالمندان خصوصا بازنشستگان که منبع تجربه های ناب کشور هستند را باید در نظر گرفت./ل
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار