جانشين سازمان عقيدتي سياسي ارتش گفت: زندگاني شهيد صياد شيرازي براي ما به عنوان يك اسوه جامع و كامل مطرح است كه از دوران طفوليت تا زمان شهادتش اين جامعيت و كمال در زندگاني وي مشهود است.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمين نيك بخت جانشين سازمان عقيدتي سياسي ارتش، بعد از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهيد صياد شيرازي كه به مناسبت سيزدهمين سالگرد شهادت وي در جوار مزارش برگزار شد، زندگي شهيد صياد را اسوه جامع و كامل خواند و عنوان كرد: زندگاني شهيد صياد براي ما به عنوان يك اسوه جامع و كامل مطرح است كه از دوران طفوليت تا زمان شهادتش اين جامعيت و كمال در زندگاني وي مشهود است.

وي در ادامه به فعاليت‌هاي اسلامي و انقلابي شهيد صياد شيرازي در دوران جواني وي اشاره كرد و گفت: شهيد صياد به همراه همرزمان شهيدش، شهيدان اقارب پرست و كلاهدوز فعاليت‌هايي اسلامي و انقلابي براي جذب نيروهايي مذهبي در اصفهان انجام مي‌داد.

نيك بخت با اشاره به خصوصيات اعتقادي اين شهيد والامقام وبا بيان اينكه كسي كه معتقد واقعي است خداوند او را رهبري و هدايت مي‌كند؛ افزود: كسي كه اخلاص و عمل واقعي داشته و كار، همت و عمل او براي خداوند بوده و زندگي وي با عمل صالح قرين شده باشد اجر وي به هيچ عنوان زايل نخواهد شد و خداوند خوف را از دل او بيرون مي‌راند.

وي يكي از شاخص‌ترين مشخصه‌هاي شهيد صياد شيرازي را علي‌رغم اينكه در ارتش شاهنشاهي كه فضاي اطلاعاتي و امنيتي در آن موقع حاكم بود عدم وجود خوف و ترس در وجود وي عنوان كرد و گفت:‌ اين شهيد بزرگوار به دليل وجود ايمان و عمل صالح در كردارش به نتيجه‌اي رسيد كه همانا زدودن خوف از دل او توسط پروردگار باري‌تعالي بود و ما مي‌بينيم كه وي در قبل از پيروزي انقلاب نيز به دليل گسترش فعاليت‌هاي اسلامي و انقلابي‌اش توسط نيروهاي شاهنشاهي بازداشت مي‌شود.

جانشين سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه به موفقيت اين شهيد بزرگوار در همگرايي ارتش و سپاه در منطقه كردستان اشاره كرد و گفت: ‌پس از شهادت سرلشكر فلاحي، شهيد صياد شيرازي به دليل رشادت هاي فراوان در عمليات هاي مختلف در سال 1360 به دستور حضرت امام (ره)‌ به عنوان فرماندهي نيروي زميني ارتش انتخاب شد.

وي با بيان اينكه پاداش اين سرباز مجاهد در پيشگاه خداوند چه مي‌تواند باشد و آيا پاداش اين سرباز جان بركف به غير از شهادت پاداش ديگري است؛ خاطرنشان كرد:‌ منافقين كوردل كه ضربات بسياري از جانب شهيد صياد شيرازي در عمليات‌هاي مختلف در كردستان و مخصوصاً عمليات مرصاد خورده بودند نهايتاً 13 سال در چنين روزي ايشان را به شهادت رساندند./ش3
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار