يك كارشناس مسائل سياست خارجي گفت: غرب بايد براي نتيجه گيري برد – برد از مذاكرات با ايران از خواسته‌هاي غيرقانوني خود دست بكشد.

رضا طلايي‌نيك در گفت‌وگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به مذاكرات پيش روي ايران با گروه 1+5 در آينده نزديك گفت: اعضاي گروه 1+5 بايد براي نتيجه گيري مطلوب از مذاكره با ايران بايد پايبندي خود به مقررات آژانس انرژي اتمي را ثابت كرده و منافع متقابل هر دوطرف ايران و غرب را در نظر بگيرد.

وي در ادامه تصريح كرد: رويكرد شفاف، صادقانه و مقتدرانه ايران، ظرفيت مناسبي براي تعامل و نتيجه‌گيري مثبت از مذاكرات فراهم كرده است.

اين كارشناس سياست خارجي با اشاره به برخي خواسته‌هاي غيرمنطقي غرب از ايران در رابطه با فعاليت صلح‌آميز هسته‌اي گفت: طرح برخي خواسته‌ها مانند تعطيلي نيروگاه فردو با موازين آژانس و حقوق قانوني ايران تناقض دارد و اصرار بر اين تقاضاهاي غيرمنطقي و ناممكن قطعا به مفهوم استفاده ابزاري از مذاكرات خواهد بود.

اين كارشناس سياست خارجي در ادامه اظهار داشت: غرب براي نتيجه‌گيري از گفتگو با ايران بايد بصورت عملي در مذاكرات اعتماد سازي كرده و منافع خود و ايران را فداي سودجويي‌ صهيونيست‌ها نكند.

وي با اشاره به فضاسازي منفي سخنگوي اتحاديه اروپا عليه ايران گفت: فضاسازي منفي و انحرافي غرب عليه ايران با هدايت صهيونيست‌ها و با هدف شكست مذاكرات ايران و 1+5 صورت گرفته و به اصل گفتگوها آسيب مي‌زند.

وي ادامه داد:‌ غرب بايد به جاي تحميل هزينه‌هاي متعدد و اتخاذ مواضع غيرمنطقي در قبال ايران به مزيت‌ مذاكرات منطقي تحت شرايط برابر اتكا كند./پ2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار