معاون وزیر امور خارجه در امور كنسولی و پارلمانی در مورد مكان آتی مذاكرات هسته‌ای گفت: این مكان تعیین شده و به زودی از سوی مسئولان ذیربط اعلام عمومی خواهد شد.

 به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، حسن قشقاوی روزیكشنبه طی سخنانی در مراسم روز ملی فنآوری هسته ای در داتشگاه شهید رجایی و در پاسخ به سوال دانشجویی با بیان این مطلب اظهار امیدواری كرد كه حاصل گفت و گو ها ی آتی گامی به جلو نسبت به مذاكرات قبل باشد .

قشقاوی اساسی ترین علت مشكلات موجود در روابط ایران و غرب در موضوع هسته ای را نگاه ایدئولوژیك غرب در دیپلماسی هسته ای اعلام كرد و گفت: ایدئولوژی حمایت همه جانبه از صهیونیسم باعث شد از ابتدای اجرای مفاد (ان.پی.تی) و اساسنامه آژانس بین المللی اتمی به صورت كاملا تبعیض آمیز و با نگاه گزینشی در خاورمیانه تعقیب شود .

وی در ادامه افزود: در دیدگاه غرب حق غیر قابل سوال فعالیت هسته ای منحصرا در اختیار اسرائیل است و بر همین اساس بمباران سال 1981 عراق و سال های بعد در سوریه توسط این رژیم حق طبیعی و مشروع رژیم صهیونیستی قلمداد شد و هرگز غربی ها این رژیم را مورد بازخواست قرار نداده اند.

قشقاوی تصریح كرد: اگر عنصر حمایت از رژیم صهیونیستی در دیپلماسی ایدئولوژیك غربی ها حذف شود هیچ دلیلی برای تداوم خصومت غربی ها علیه جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

معاون وزیر امور خارجه در امور كنسولی و پارلمانی خاطر نشان كرد: به گواهی تاریخ، ایرانی ها هیچ اقدامی علیه منافع ملی كشورهای غربی انجام نداده و هیچ بخشی از حاكمیت ملی و تمامیت ارضی غربی ها را مورد تهدید قرار نداده اند .

وی افزود: ایرانی ها در هیچ منازعه منطقه‌ای ،مذهبی ، فرهنگی و نژادی در درون غرب مشاركت نكرده اند، اما در سوی مقابل عمدتا با توطئه مستقیم برخی كشورهای غربی یك میلیون كیلومتر از خاك ایران از سرزمین مادری جدا شد .

قشقاوی ادامه داد: غرب در حالیكه برای جدایی بخش هایی از حاكمیت سرزمینی كشورهای خود توسل به رفراندوم كرده اند اما در ایران برای هیچ جدایی سرزمینی برخلاف اصول حقوق بین الملل از مردم سرزمین مادری و داخل ایران نظر سنجی و رفراندوم به عمل نیاوردند .

معاون كنسولی و پارلمانی وزارت امورخارجه با تاكید بر اینكه همه تصمیم های ضد ایرانی آنها تاكنون، دیكتاتورانه و غیر دموكراتیك است ،گفت : غربی ها تاكنون حاضر نشده اند هیچ اقدامی عملی در سطح بین المللی برای جلوگیری از ترور دانشمندان هسته ای ایران توسط صهیونیست ها به عمل آورند بلكه برعكس نسبت به گسیل تیم های صهیونیستی ترور دانشمندان هسته ای ایرانی روی خوش نشان داده اند.

قشقاوی در در این مراسم در پاسخ به سوال یكی از اساتید دانشگاه در خصوص تاثیر تحریم ها بر اقتصاد ملی گفت : هیچ یك از مسئولان كشور منكر آثار ایذایی تحریم ها بر كشور نیستند اما چنانچه خود غربی ها نیز این روزها اعتراف می كنند، این تحریم ها به هیچ یك از اهداف اعلامی خود نرسیده است .

وی ادامه داد: اگر برای خرید اجناس به خاطر تحریم ها ممکن است پول اضافی  پرداخته شود ، در عوض به خاطر همین تحریم ها منابع درآمد ملی كشور شدیدا توسعه یافته و حجم ثروت ملی ایران بنا به آمار جهانی از هشتصد میلیارد دلار تجاوز كرده است .

قشقاوی خاطر نشان کرد: جمهوري اسلامي ایران هفدهمین اقتصاد جهان به لحاظ حجم اقتصادی بوده و بودجه تقدیمی سال جاری صد در صد فاقد كسری و استقراض است ./پ2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار