سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در ایام نوروز 12 هزار جلد کتاب در آرامگاه بوعلی و باباطاهر و 10 هزار جلد در مجتمع غار علیصدر در بین مسافران توزیع شد.

 

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، بهنام حجازی امروز  در همدان با اشاره به پیام معظم رهبری در آغاز سال جدید اظهار کرد: در راستای فرهنگ‌سازی در اشاعه فرهنگ تولید ملی، از سوی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی تصمیم گرفته شد که اعضای شورای فرهنگ عمومی، امام جماعت‌های شهرستان‌ها و شخصیت‌های فرهنگی و هنری تا 25 فروردین در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری راهکارهای که بتوانیم کار فرهنگی کنیم را برای ما ارسال کنند و در دبیرخانه جمع بندی کنیم.

وی تصریح کرد: بر مبنای آن راهکارها می‌توانیم آن را به شورای فرهنگ عمومی ارائه دهیم و در خصوص آن در استان تصمیم‌گیری شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه 20 روز از سال جدید نمی‌گذرد و ما برای مباحث فرهنگی تک ‌روی نمی‌کنیم، افزود: در جلسات نخست سال در خصوص فرهنگ‌سازی برای تولید ملی و سرمایه ایرانی جلساتی داشتیم  اما به نتایجی نیز نرسیدیم که سریع این مباحث را عنوان کنیم به همین علت باید از افراد دیگر نیز نظرخواهی شده و جمع بندی شود تا کار درستی انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های نوروزی امسال خوب بوده و کارهای زیادی انجام شده است، افزود: نمایش نوروزی که از تاریخ 1 تا 12 فروردین در محل آرامگاه بوعلی با اجرای هنرمند توانمند محمدمهدی چایانی یکی از نوروزخوان‌های اصیل همدان در صبح و بعد از ظهر برگزار شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

حجازی بیان داشت: با توجه به استقرار مسافران نوروزی در پارک مردم، نمایشگاه عکس نوروز در محل مجتمع شهید آوینی برگزار شد که از20 اسفند تا 20 فروردین برپا و پذیرای علاقمندان بود و امروز به پایان می‌رسد.

وی از برپایی نمایشگاه کتاب در محل ورودی آرامگاه باباطاهر خبر داد و گفت: طرح اهدای کتاب در آرامگاه باباطاهر و بوعلی سینا در ایام نوروز طرح مناسبی بود که در این راستا 12 هزار جلد کتاب در بین مسافران توزیع شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برپایی مراسم شعرخوانی هر روز یک اجرا تا 12 فروردین در آرامگاه باباطاهر خبر داد و اظهار کرد:

وی در پایان  سخنان خود افزود: در ایام نوروز در مجتمع تفریحی- توریستی غار علیصدر 10 هزار عنوان کتاب اهدا به مسافران اهدا شد و نمایشگاه کتابی نیز در این مکان برپا شد./ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.