مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي با اعلام اختصاص 100میلیارد تومان اعتبار به صندوق ضمانت صنایع کوچک از موافقت نمایندگان مجلس با افزایش بودجه سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران در سال جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، فخراله مولایی در گردهمایی سراسری مدیران عامل شرکتهای استانی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، راه پیشرفت وشکوفایی کشور را درگرو اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری توصیف کرد و گفت: درسال تولید ملی و حمایت ازسرمایه و کار ملی مسئولیتهای سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی به عنوان یکی از ارکان ایجاد اشتغال و متولی بخشی از تولید صنعتی در کشور، سنگین ترشده است.
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت سال حمایت از تولید ملی را ادامه سال جهاد اقتصادی توصیف وتصریح کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری امروز بسیاری از شهرکها ونواحی صنعتی روند توسعه رادر پیش گرفته‌ و توانمندی با محوریت کیفی‌سازی و جذب بازارهای جهانی را سرلوحه کارخود قرارداده اند.
وی درادامه با اشاره به بررسی بودجه شهرکهای صنعتی در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ،افزایش بودجه سازمان را خبرخوشی برای زیر مجموعه خود توصیف کرد و گفت: خوشبختانه نمایندگان مجلس به اهمیت شهرکهای صنعتی و نقش آنها در ایجاد اشتغال واقف هستند.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ادامه داد: به همین دلیل نمایندگان مجلس برای توسعه صنایع کوچک و اتمام طرحهای نیمه تمام صنعتی موافقت خود رابا افزایش بودجه این سازمان اعلام کردند.
مولایی با اشاره به اینکه میزان افزایش بودجه را در روزهای آتی اعلام خواهم کرد، تصریح کرد: علاوه بر این مقام عالی وزارت به منظور بهبود وضعیت واحدهای صنعتی که با مشکل وثیقه بانکی روبه روهستند ، 100میلیارد تومان اعتبار برای صندوق ضمانت صنایع کوچک در نظر گرفت.
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت حمایت همه‌جانبه از واحد‌های مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی در مورد وضعیت طرحهای نیمه تمام صنعتی گفت: در حال حاضر حدود 27هزار طرح صنعتی نیمه تمام در شهرکها و نواحی صنعتی وجود دارد که بخشی از آنها بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی سیاستگذاری سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران سال جدید را سال اتمام طرحهای نیمه تمام با محوریت توجیه اقتصادی برشمرد و افزود: از همکاران عزیز درسراسرکشور می خواهم که با بررسی وضعیت طرحهای نیمه تمام هراستان ،طرحهایی که دارای توجیه اقتصادی است وتوسعه صنعتی را بیش از گذشته تسریع می کند، در اولویت قراردهند.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران با تاکید بر اتمام پروژه های نیمه تمام تا پایان سال 91 تصریح کرد: یکی از مواردی که در مورد طرحهای صنعتی نیمه تمام باید مورد توجه شرکتهای زیر مجموعه سازمان قرار گیرد این است که چه تعداد طرح صنعتی وتولیدی دارای مزیت اقتصادی است وصنعت کشوررا به سمت رقابتی شدن پیش می برد.
مولایی ادامه داد: نکته دیگری که باید دراتمام طرحهای صنعتی مورد توجه قرار گیرد، نحوه تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی است که هنوز به اتمام نرسیده است.
وی با اشاره به اینکه درسال حمایت از تولید ملی باید به سمت استفاده بیشتر از تولید ایرانی گام برداریم، افزود: اتمام واحدهای صنعتی که تامین مواد اولیه آنها با مشکل روبه رواست و یا واردات آن برای کشور هزینه بر است باید در مراحل بعدی قرارگیرند.
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت تاکید کرد:واحدهای صنعتی که تامین مواد اولیه آنها در داخل کشور امکانپذیر است را مدنظر قرارداده و تکمیل این پروژه ها را در اولویت کاری قراردهید.
مولایی تصریح کرد: با بررسی وضعیت طرحهای نیمه تمام و اختصاص بودجه مناسب برای اتمام آنها وضعیت شهرکها و نواحی صنعتی در سال جدید بهتر از سال قبل خواهد بود.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران با اشاره به اینکه شهرکها و نواحی صنعتی مورد توجه مقام عالی وزارت است، تصریح کرد: یکپارچگی و همدلی شما عزیزان در سراسرکشور باعث شده که عملکرد این مجموعه مورد توجه دکتر غضنفری قرار بگیرد.
مولایی خاطر نشان کرد: مدیرانی که در سراسر استانها مشغول هستند با یگدیگر متحد بوده و همین موضوع مارا در تحقق اهداف بزرگ وزارت صنعت،معدن و تجارت یاری می دهد.
وی افزود: ما به تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری علیه مشکل بیکاری متحدشده و تا این معضل اقتصادی را ریشه کن نکنیم، آرام نخواهیم نشست./عب
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار