شاخص هاي بهداشتي در واحدهاي پرورش دام وطيور خراسان جنوبی در سال گذشته با رشد مطلوبي همراه بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خراسان جنوبي ؛ معاون فني دامپزشكي خراسان جنوبی همزمان با آغاز هفته سلامت به بيان نقش دامپزشكي در ارتقاء شاخص هاي بهداشتي در جامعه پرداخت و گفت:برنامه ريزي مناسب و صحيح در سال 90 سبب شد تا دامپزشكي در حوزه كنترل و مبارزه با بيماري هاي جمعيت دام وطيور استان موفق عمل نمايد.
محمود قربان زاده افزود:دامپزشكي با انجام اقدامات بهداشتي و راه اندازي سامانه هاي كنترل واحدهاي پرورش سبب كاهش چشمگير كانون هاي بيماري در جمعيت دام و طيور استان نسبت به سال 89 شد كه اين اقدامات در نهايت باعث افزايش توليد و ارتقاء كيفيت محصولات توليدي مزارع پرورش شد.
وي تصريح كرد:راه اندازي سامانه GIS واحدهاي پرورش دام وطيور، برخورد قاطع دستگاه هاي ذيربط در مبارزه با پديده حمل و نقل غيرمجاز دام و طيور از مهمترين دلايل كاهش گزارش كانون بيماري هاي دامي نظير تب برفكي و PPR در استان بوده است.
محمود قربان زاده با اشاره به شعار امسال با عنوان توليد ملي،حمايت از كار و سرمايه ايراني خاطرنشان كرد: اقدامات كنترلي و بهداشتي دامپزشكي نقش مهمي درافزايش بهره وري وتوليد فرآورده هاي خام دامي سالم و شكوفايي اقتصاد استان دارد كه اين اقدامات در سالجاري در جهت حمايت از توليدملي با جديت بيشتر دنبال می شود ./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.