نيجريه توان جبران کاهش عرضه نفت ناشي از تحريم ايران را ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، "ام. جي. اسميت" به نقل از تحليلگران اعلام کرد: در حالي که آمريکا با کاهش معاملات نفتي ايران به دنبال اعمال فشار برسر برنامه هسته اي اين کشور است، نيجريه به عنوان بزرگترين توليد کننده نفت در آفريقا، کمک اندکي در تامين عرضه جهاني خواهد بود.

نيجريه از زمان امضاي توافقنامه عفو با شبه نظاميان در سال 2009 ميزان توليد نفت خود را به حالت اوليه بازگردانده است اما برخي عوامل همچنان عملکرد بخش نفت اين کشور را مختل مي کند.

لوي آجونوما سخنگوي شرکت ملي نفت نيجريه گفت: مشکلاتي وجود دارد. سرقت و نبود سرمايه گذاري هاي جديد مشکلات زيادي به بار مي آورد.

نيجريه به تازگي حدود دو تا دو ميليون و چهارصد هزار بشکه نفت در روز توليد مي کند و هر گونه افزايش قابل ملاحظه اي فراتر از آن هم اکنون غير ممکن به نظر مي رسد.

آجونوما با اشاره به کاهش ناگهاني توليد نفت ايران افزود:  بنابراين ، نيجريه نمي تواند فورا چنين شکاف هاي ناشي از نبود نفت ايران را پر کند.

شل ، بزرگترين توليد کننده نفت در نيجريه به تازگي برآورد کرده است اين کشور سالانه پنج ميليارد دلار براي سرقت نفت ضرر  مي کند.
خرابکاري و ساير خسارات وارد شده به خط لوله هاي نفتي در نتيجه اين سرقت ها ، به شکل قابل ملاحظه اي موجب توقف توليد شده است.

بهاي نفت که به بيش از صد دلار در هر بشکه رسيده است، مسئله سياسي مهمي در آمريکا به شمار مي رود که باراک اوباما رئيس جمهور امکان انتخاب دوباره را در انتخابات رياست جمهوري اواخر امسال پيش رو دارد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار