تیم روبوکاپ دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای دومین بار در لیگ روباتهای انسان نما سایز کودک شرکت کرد و امسال موفق به کسب مقام قرمانی این دوره مسابقات شد.

سروش صادق نژاد، سرپرست تیم روبات های کودک انسان نما و عضو کمیته اجرایی فدراسیون جهانی روبوکاپ در لیگ رباتهای انسان نما در گفت و گو با خبرنگار صنفي، آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: امسال در هفتمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران برای دومین بار است که دانشگاه صنعتی امیرکبیر در لیگ ربات های انسان نما و در کلاس رباتهای کودک شرکت کرده است.
وی در خصوص ویژگی های رباتهای انسان نما عنوان کرد: ربات های انسان نما این قابلیت را دارند که دقیقا مسابقات فوتبال که استاندارد فدراسیون جهانی فوتبال است را اجرا کنند و با استفاده از پردازش تصویری و الگوریتم های مختلف حرکاتی کاملا مشابه حرکات واقعی انسان دارند و این روباتهاغ قابلیت شناسایی توپ را دارا هستند.
صادق نژاد در خصوص ترکیب تیم دانشگاه امیرکبیر چنین عنوان کرد: تیم رباتهای انسانما نمای سایز کودک دانشگاه امیرکبیر از ترکیب دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته های مکانیک، کامپیوتر ، الکترونیک و در پاره ای از موارد از علوم ریاضی استفاده کرده است.
وی در پایان درباره برگزاری لیگ رباتهای انسان نما عنوان کرد: مسابقات سایز کودک رباتهای سایز کودک با سه ربات در مسابقات حاضر می شوند و علاوه رباتهای انسان نمای سایز کودک ،رباتهای سایز نوجوان و بزرگسال هم در این رقابت ها هر کدام به ترتیب با دو و یک ربات در این لیگ شرکت می کنند. /ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار