30 اپراتور از بخش های مختلف ارتباطی کشور در دومین جشنواره ملی فاوا شرکت کرده اند که بر اساس معیارهای تعریف شده در این حوزه، ارزیابی می شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حسن رضوانی،معاون سازمان تنظیم مقررات و جانشین رئیس کارگروه کیفیت خدمات شبکه ای در خصوص جشنواره فاوا گفت: اپراتورهای اول شامل شرکت های مخابرات استانی و شرکت ارتباطات سیار، دوم، سوم، کیش و اصفهان از جمله اپراتورهایی هستند که در حوزه اپراتورهای سیار و ثابت در این جشنواره شرکت کرده اند.
وی افزود: همچنین 19 اپراتور نیز از حوزه ارایه کنندگان اینترنت پرسرعت
pap و ارایه دهندگان خدمات ماهواره ای (SAP) در دومین جشنوراه ملی فاوا حضور پیدا کرده اند.
وی در خصوص اهداف تعریف شده در این کارگروه گفت: این جشنواره به منظور ایجاد انگیزه و تقویت فضای رقابت میان اپراتورهای شبکه مخابراتی در جهت ارتقاء کیفیت ارائه خدمات ارتباطی به مشترکان برگزار می شود.
وی گفت: مجموعه ای از متخصصان سازمان تنظیم مقررات مأموریت انجام ارزیابی های انجام شده در این بخش را بر عهده دارند که با بررسی اسناد و مدارک ارایه شده از سوی اپراتورها و همچنین بازدیدهای فیزیکی، نسبت به امتیاز دهی به اپراتورها اقدام می کنند.
وی در خصوص معیارهای ارزیابی عملکرد اپراتورها در این دوره از جشنواره گفت: این ارزیابی ها حول چهار محور " قانون مداری و توسعه فرهنگ و ادبیات رگولاتوری"، " رضایتمندی مشترکان"، " کیفیت شبکه" و " انجام تعهدات توسعه و اجرا" صورت می گیرد.
و مدل ارزیابی اپراتورهای برتر برای محورهای چهارگانه تعیین شده به این صورت است که قبل از ارزیابی توسط رگولاتوری، خودارزیابی توسط دارندگان پروانه انجام می شود.
بر همین اساس، دارنده پروانه بر اساس محورهای جشنواره ملی فاوا، یک گزارش تهیه و طی آن نشان می دهد که به هر کدام از شاخص ها چگونه پرداخته و سپس، گروه ارزیابی متشکل از ارزیابان سازمان تنظیم مقررات، اظهار نامه های ارسالی از سوی اپراتورها را بررسی و نسبت به امتیازدهی اقدام می کنند.
رضوانی خاطر نشان کرد: به منظور سنجش کیفیت سرویس و عملکرد شبکه های تلفنی ثابت و سیار در خدمات تکمیلی و ارزش افزوده پارمترهایی مشخص شده است.
وی عدالت، صداقت، شفافیت و همگون بودن را از ویژگی های فرایند ارزیابی اپراتورها دانست و تأکید کرد: این ارزیابی کاملاً حرفه ای و بر اساس تفکر، اصول ، قواعد و ادبیات رگولاتوری بوده و ارزیابان دانش و تخصص لازم و کافی را در این خصوص دارا می باشند./ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار