وزير راه و شهرسازي به همراه مدير عامل راه آهن، استاندار قم، جمعي از مسئولين راه آهن و مقامات محلي استان از حريم شبكه ريلي قم شامل پل ميثم و ايستگاه محمديه بازديد كردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ حريم راه آهن قم، پل ميثم و ايستگاه محمديه از جمله پروژه هايي بودند كه مورد بازديد علي نيكزاد وزير راه و شهرسازي، عبدالعلي صاحب محمدي معاون وزير و مدير عامل راه آهن، موسي پور استاندار قم و جمعي از مديران راه آهن قرار گرفت.

براساس اين گزارش؛ هم اكنون راه آهن جمهوري اسلامي ايران فعاليت هايي را درخصوص اتصال محور گار مانوري قم- ساقه آغاز كرده است كه اين مسير در حال حاضر با 16 كيلومتر زيرسازي، 7850 متر ريل گذاري و 85 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

همچنين مسير ديگري كه در حال احداث است مسير گارمانوري قم- سپر رستم است كه اين مسير نيز در حال حاضر با 28.5 كيلومتر زيرسازي و 4100 متر ريل گذاري، 83 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

همچنين در محور گارمانوري قم- قم نيز 62 درصد پيشرفت فيزيكي و 7.5 كيلومتر زيرسازي خط صورت گرفته است.

گفتني است؛ با بهره برداري از محور گارمانوري قم – ساقه قطارهاي باري محورهاي جنوب و اراك ديگر وارد شهر قم نخواهند شد.

از دستاوردهاي اين بازديد نيز مي توان به تصميمات صورت گرفته در راستاي بهينه سازي مسير، روشنايي و توسعه سالن ايستگاه مسافري محمديه اشاره كرد./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار