فعالان جنبش تسخير مينه سوتا از ظهر شنبه هفتم آوريل بار ديگر تظاهرات و اقدامات خود را براي تسخير برخي پارک هاي اين شهر از سر مي گيرند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني اينترنتي آپ تيک، فعالان جنبش تسخير مينه سوتا، شش ماه بعد از برچيده شدن اردوگاه آنان به دست نيروهاي پليس، بار ديگر در نظر دارند از روز شنبه فعاليت هاي خود را از سر بگيرند.

يكي از فعالان اين جنبش گفت: علت تسخير دوباره ما از روز شنبه اين است که در شش ماه گذشته، دلايل لازم براي تظاهرات و فعاليت از ميان نرفته است و مانند شش ماه گذشته، خانه هاي مردم همچنان توقيف و آنان از خانه هاي خود اخراج مي شوند. بانک ها ديگر تمايلي به گفتگو از خود نشان نمي دهند و به مردم در محل کاري آنان احترامي گذاشته نمي شود و نظام دولتي و اقتصادي به رنگين پوستان، خدمات ارائه نمي کند. يعني اوضاع مانند همان شش ماه گذشته است و ما به جان رسيده ايم.

وي ادامه داد: اکنون زمان تغيير فرا رسيده است. ما در سال گذشته شاهد بوديم که دولت و پليس از خشونت براي سرکوب تظاهرات جنبش تسخير استفاده مي کند و اکنون نيز شاهد همين مساله نيز هستيم و اقداماتي را نيز براي جلوگيري از حق ما براي آزادي بيان در پارک ها و ديگر نقاط صورت مي دهند. مي دانيم که حق اجتماعات براي ما در نيمه شب تمام نمي شود و ما در نظر داريم از حق خود براي آزادي بيان در نقاط ديگر استفاده کنيم. ما در پارک هاي عمومي که مردم از آن استفاده مي کنند، استفاده خواهيم کرد و علت برنامه ريزي ما نيز همين است. البته ما سخنگوي همه جنبش نيستيم و براي همه مشکلات نيز پاسخ نداريم و تلاش مي کنيم جامعه اي را ايجاد کنيم که بتواند واکنش نشان دهد و با همکاري براي مشکلات خود راهي پيدا کند. به نظر من مردم دريافته اند که با در کنار هم بودن، مي توانند پيام خود را برسانند و جامعه خود را به جامعه اي عدالت گستر تر تبديل کنند. طرح ما نيز همين است و مي خواهيم در ظهر هفتم آوريل اين کار را شروع کنيم.

اگر من تاکيد کرد برنامه اين جنبش، اجراي مسالمت آميز حقوق قانوني فعالان جنبش است و تلاش مي شود ضمن حفظ آرامش و احترام بين فعالان جنبش و مردمي که در اطراف اين پارک زندگي مي کنند، هيچ مشکلي نيز از نظر حقوقي ايجاد نشود.
اگرمن گفت البته سياستمداراني در مقايسه با ديگران، از ما حمايت بيشتري مي کنند ولي ما تاکنون هيچ تاييدي از سوي هيچ سياستمداري دريافت نکرده ايم. به هر روي، در نظام سياسي ما مشکل وجود دارد و سياستمداران ما نماينده مردم نيستند. دفتر شهرداري از فعاليت هاي ما اطلاع دارد ولي ما به دنبال هيچ سياستمداري نرفته ايم تا حمايت وي را به دست آوريم يا وعده اي به ما داده شود.

يكي ديگر از فعالان اين جنبش گفت اين برنامه از ظهر هفتم ماه آوريل شروع مي شود؛ ما دو پارک را يعني پي وي پلازا و لورن پارک را تسخير مي کنيم. از اين رو از همه شما مي خواهيم هر چيزي را که براي ماندن در شب با خود بياوريد و براي هر اتفاقي آماده باشيد. ما همچنين تدارکات لازم را براي گرامي داشت ششمين ماه تولد جنبش تسخير مينه سوتا در نظر گرفته ايم. بعد از ظهر نيز در برابر ريچارد ديويس و بانک آمريکا برگزار خواهيم کرد تا به عدم گفتگو با مردمي که خانه هايشان در آستانه توقيف قرار دارد، اعتراض کنيم.

وي گفت: به نظر من، مي توانيم به صورت صلح آميز در اين پارک ها حضور پيدا کنيم و از اين رو، نيازي به تخليه پيش دستانه ما از اين پارک وجود ندارد. تماس هايي از هيئت مديره پارک با ما درباره برنامه هايمان در بهار صورت گرفته است و ما تاکيد کرده ايم که مي خواهيم به صورت مسالمت آميز، حقوق قانوني خود را اجرا کنيم. اين مايه شرمساري است که مردمي که مي خواهند از حقوق قانوني خود برخوردار باشند، با خطر بازداشت روبرو شوند و مردمي که باعث به خطر افتادن اقتصاد اين کشور شده اند، آزادانه بگردند.

وي گفت: بهترين کاري که هر شهروند مي تواند براي حمايت از ما انجام دهد، اين است که در سراسر شهرها، بيرون بيايند و صداي خود را به گوش سياستمداران برسانند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار