کارشناس مسئول گل و گیاهان زینتی و قارچ خوراکی اداره‌کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه 4 هزار تن قارچ خوراکی در این استان تولید می‌شود.

 

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حسین برزگر امروز در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر سالانه 4 هزار تن قارچ خوراکی در این استان تولید می‌شود که از این میزان 800 تن به مصرف داخل استان می‌رسد و مابقی آن به خوزستان و اصفهان صادر می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 20 واحد تولیدکننده قارچ از نوع دکمه‌ای در این استان، گفت: این تعداد واحد تولیدی زمینه اشتغال 350 نفر از افراد جویای کار را در این استان فراهم کرده است.

برزگر از افزایش پنج درصدی تولید واحدهای قارچ در سال گذشته در این استان خبر داد و تصریح کرد: بهای قارچ فله‌ای در این استان به ازای هر کیلوگرم 42 هزار ریال و قارچ بسته‌ای به ازای هر کیلوگرم 42 هزار و 500 ریال است.

کارشناس مسئول گل و گیاهان زینتی و قارچ خوراکی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به میزان صادرات قارچ خوراکی از این استان، گفت: از بهمن ماه سال گذشته تاکنون به صورت هفتگی یک هزار کیلوگرم قارچ خوراکی به کویت ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری رتبه پنجم تولید قارچ خوراکی کشور را دارا است، خاطرنشان کرد: استان‌های تهران، قزوین، چهارمحال و بختیاری، فارس و همدان از مهم‌ترین تولید کنندگان قارچ در کشور هستند.

برزگر با بیان اینکه بازار مصرف قارچ تولیدی استان در استان‌های اصفهان، خوزستان و فارس است، گفت: میزان اشتغالزایی تولید قارچ در استان به ازای هر 10 تن یک نفر در سال است.

وی به وضعیت کشت گلخانه‌ای در این استان اشاره و عنوان کرد: با توجه به اینکه در کشت گلخانه استفاده از آب تا 17 درصد کاهش می‌یابد و کشت نیز تا 20 برابر افزایش عملکردی دارد، باید حرکت سمت توسعه کشت گلخانه‌ای در دستور کار این سازمان قرار دارد.

کارشناس مسئول گل و گیاهان زینتی و قارچ خوراکی اداره‌کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: کشت گلخانه‌ای از طریق منابع بانکی و اعتبارات خصوصی حمایت می‌شود و نظارت و راهنمای کارشناسی آن بر عهده سازمان جهادکشاورزی استان است./ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.