آلکس سوسی، دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه ای به جرومه والکه دبیر کل فوتبال جهان FIFA اعلام کرد، دیدارهای آخر مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی برگزار نشود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه ای که به فیفا ارسال کرد و درخواست داشته که فیفا بازیهای روز آخر مرحله گروهی را به دلیل شرایط جغرافیایی و آب و هوایی کشورهای آسیایی، اختلاف ساعت زیاد و همچنین بعد مسافت برگزار نکنند.

گفتنی است: در این نامه آمده است قاره آسیا رقابتهایش را دو گروه پنج تیمی نکند، همچنین در این نامه آمده است قاره آسیا رقابتهایش را در دو گروه پنج تیمی برگزار می کند که از هر گروه دو تیم به صورت مستقیم به جام جهانی خواهد رفت و دو تیم سوم به صورت پلی آف بازی می کنند و برنده آنها به مصاف یک تیم آمریکایی می رود.

روند برگزاری این چنین است که در هر دور یک تیم استراحت خواهد کرد و این باعث می شود تا فرآیند برگزاری بازی آخر به صورت همزمان به مشکل نخورد و برگزاری بازیهای نهایی به فراخور بازیهای آخر از 11 تا 18 جون 2013 خواهد بود.

لازم به ذکر است کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره زودتر به فیفا نامه ای فوری زده است و همه موارد را اعلام کرده و کمیته مسابقات این کنفدراسیون امیدوار است تا نظر فیفا را با توجه به معدود تیمهای ذکر شده بداند و درباره زمان دقیق بازی ها تصمیم گیری انجام شود و به طور حتم اگرفیفا با پیشنهاد فوتبال آسیا موافقت کند این کنفدراسیون کار راحت تری برای برگزاری دیدارهای روز آخر و حتی پیش از آن دارد.

شایان ذکر است در هفته آخر رقابتهای گروه اول آسیا ازبکستان میزبان قطر است و تیم های ایران در سئول به مصاف کره جنوبی می رود و تیم لبنان استراحت خواهد داشت و این در حالی است که در یک هفته مانده به پایان بازیهای گروه اول ، ایران میزبان لبنان و کره جنوبی میزبان ازبکستان است و تیم ملی قطر استراحت خواهد داشت.

در پایان در گروه دوم و در هفته آخر تیم های اردن میزبان عمان است و تیم های عراق به استرالیا خواهند رفت و با تیم ملی این کشور مصاف می کنند و ژاپن استراحت خواهد داشت و در یک هفته مانده به پایان رقابتهای گروه دوم عراق میزبان ژاپن است و استرالیا میزبان اردن، تیم ملی عمان در این هفته استراحت خواهد داشت./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار