ميزان توانايي هاي دروني و بيروني هنرجويان شركت كننده با اتكا به برخي از تئوري هاي پايه اي بازيگري دنيا در كارگاه مدنظر است.

ناصر حسيني مهر نويسنده، كارگردان تئاتر و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص فعاليت هاي اخيرش گفت: در حال حاضر فعاليت كنوني ام مربوط به تدريس در دانشگاه و تأليف هايم مي شود.

وي افزود: كتابي با عنوان «دراماتورژي وتيسك» را از يك سال پيش شروع به تاليف كرده ام كه تاريخ تئاتر معاصر ايران را بررسي مي كند.

حسيني مهر تصريح كرد:‌ هنوز 1 سال تا اتمام اين تاليف باقي مانده است به نظرم اين اولين اثري است كه تاريخ معاصر تئاتر را بررسي مي كند.

اين كارگردان اظهار داشت: اين اثر در 100 صفحه آماده مي شود به نظرم تاريخ مدون تئاتر معاصر يكي از مهمترين دارايي هايي است كه بايد وجود داشته باشد.

وي در خصوص برنامه اجراي صحنه اي در سال 91 بيان داشت: از سال گذشته قصد داشتم از بين 3 نمايشنامه يكي را براي اجراي صحنه اي انتخاب كنم اما متاسفانه درها را به روي ما بستند.

حسيني مهر افزود: براساس شيوه نامه اي كه از سوي معاونت هنري و مركز هنرهاي نمايشي مشخص شده شرايط ناخوشايندي را رقم زده است كه اميدوارم خانه تئاتر چاره اي براي آن بينديشد.

وي در خصوص كلاس هايي كه به زودي برگزار مي كند، اظهار داشت: گروه آموزشي هنرهاي نمايشي پرديس هنرهاي زيباي دانشگاه تهران كارگاه بازيگري تئاتر در 2 ترم برگزار مي كند كه من در آن تدريس مي كنم.

وي افزود: 24 فروردين ساعت 12 در تالار مولوي گزينش دانشجويان انجام مي گيرد و اين كارگاه تنها براي دانشجوهاي دانشگاه هنرهاي زيبا، سينما تئاتر، سوره و هنر معماري در شرايط سني 18 تا 28 سال است.

حسيني مهر با اشاره به اينكه كلاس ها از 31 فروردين آغاز مي شود، ابراز كرد: اين كلاس ها در جلسات 6 تا 8 ساعته و در روزهاي پنجشنبه برگزار مي شود كه تنها 12 نفر براي شركت در آن انتخاب مي شوند.

اين مدرس گفت: قصد دارم دست كم 8 نفر از 12 نفر شركت كننده به تئاتر جذب شوند.

وي اظهار داشت: در اين كلاس ها بيشتر بر روي توانايي هاي دروني و بيروني هنرجويان متمركز مي شويم در اين كارگاه با اتكا به برخي از تئوري هاي پايه اي بازيگري مثل متد استانيسلاوسكي، گروتوفسكي و بخصوص ويرجينيو باربا تمرين مي كنيم.

حسيني مهر بيان كرد: اين كلاس ها به هيچ عنوان تئوري نيست و همه به صورت عملي برگزار مي شود.

وي خاطرنشان كرد: به طور حتم ميزان توانايي هاي هنرجويان و تركيب كارگاه راه را براي انتخاب شيوه هايي كه براي تدريس و كار پيش مي گيريم نشان مي دهد./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار