فرماندار قصرشیرین گفت : در سه ماهه پایانی سال گذشته 152 میلیون دلار انواع کالای غیر نفتی از طریق مرز رسمی و بین المللی خسروی در این شهرستان به کشور عراق صادر شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران كرمانشاه؛

'حسین پروین با بیان اینكه ارزش وزنی كالاهای صادر شده 242 هزار تن بوده است افزود: كالاهای صادر شده شامل سیمان، انواع تره بار و شیشه جام است كه از این مرز بین المللی به شهرهای محدوده دولت مركزی عراق صادر شده است.

وی تاكید كرد: هم اكنون صادرات كالا از مرز بین المللی خسروی با روند مطلوبی در حال انجام است و بستر بسیار خوبی برای صادرات كالا از این مرز به عراق فراهم شده كه امیدواریم در سال جاری صادرات كالا از این مرز افزایش پیدا كند.

پروین با بیان اینكه وجود گمرك و پایانه مرزی در این مرز روند صادرات كالا به كشور عراق را تسهیل كرده، اظهار داشت: هم اكنون روزانه 100 دستگاه كامیون و تریلر حامل كالا از جمله سیمان، شیشه و تره بار از این مرز به كشور عراق صادر می شود.

قصرشیرین در غرب استان كرمانشاه با بیش از 186 كیلومتر مرز مشترك با عراق و بیش از 24 هزار نفر جمعیت، دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان دارد كه از این مرزها صادرات كالا به كشور عراق انجام می شود./س


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.