يك كارشناس مسائل سياست خارجي گفت: مكان مذاكره1+5 در نهايت مورد توافق ا يران و اتحاديه اروپا قرار خواهد گرفت لذا مفاد و محتواي اين مذاكرات حائز اهميت است.

حسن لاسجردي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران  با اشاره به سياست هاي تركيه در يك سال اخير در قبال كشورهاي منطقه خاطر نشان كرد: ترك ها در يك سال اخير تلاش كردند كه در موضع‌گيري‌هاي سياسي خود به غرب و اتحاديه اروپا نزديك شوند و هيچ شكي نيست كه تركيه رفتاري كاملا دو گانه در پيش گرفته است.

اين كارشناس مسائل سياست خارجي تصريح كرد: ترك ها از طرفي مايل به بهبود سطح روابط خود با كشور هاي منطقه دارند و از طرفي نيز تحت فشار غرب و مطابق خواست آن حركت كرده و دچار نوعي فراز و نشيب هاي سياسي شده اند.

وي با اشاره به احضار سفير ايران در آنكارا به خاطر مواضع برخي مقامات ايراني درباره كنفرانس دوستان سوريه در استانبول خاطرنشان كرد: طبيعي است كه تركيه به دليل اعمال سياست هاي دو گانه خود در كشور هاي منطقه در قبال واكنش هاي منطقي كشورهايي چون ايران عكس العمل غير قابل توجيهي از خود نشان دهد.

لاسجردي در ادامه با اشاره به گمانه‌زني‌ها براي تعيين محل مذاكرات هسته‌اي ايران و گروه 1+5 گفت: در شرايط فعلي مكان مذاكرات 1+5 ميان ايران و اتحاديه اروپا اهميت چنداني نداشته و مسئله اي كه حائز اهميت است مفاد و متحواي اين مذاكرات است.
/پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار