مرکز تحقیقات و مکانیک و خودرو دانشگاه آزاد قزوین تاکنون موفق به ساخت سه خودرو با انرژی های نو شده که افتخارات زیادی در عرصه کشوری و بین المللی کسب کرده است.

حسین زیارتی، سرپرست تیم خودروهای پاراکس و مدیر مرکز تحقیقات مکانیک و خودرو دانشگاه آزاد قزوین که برای به نمایش گذاشتن خودروهای این مرکز در مسابقات ربوکاپ امسال حضور پیدا کرده اند در گفتگو با خبرنگار دانش باشگاه خبرنگاران گفت: دانشگاه آزاد واحد قزوین این افتخار ساخت سه خودروی الکتریکی و هیبریدی پاراکس و خودروی خورشیدی هاوین را دارد.
وی در توضیح خودروهای پاراکس چنین ادامه داد :ساخت خودرو الکتریکی پاراکس یک سال به طول انجامید و در سال 1388در دومین دوره مسابقات طراحی ماشین دانشگاه صنعتی شریف موفق به کسب مقام نخست در بین نود تیم شرکت کننده شد و پس از یک سال وقت صرف ساخت خودرو هیبریدی پاراکس شد که در سومین دوره مسابقات طراحی ماشین دانشگاه صنعتی شریف مجدد موفق به کسب مقام نخست بین 54تیم شرکت کننده شدو دانشگاه های خواجه نصیر و صنعتی شریف در جایگاههای بعدی قرار گرفتند.
زیارتی در ادامه اذعان داشت:خودرو هیبریدی پاراکس پلت فورم خودرو پراید هست که در نهایت خودرو ساخته شده 40درصد مصرف کمتری نسبت به خودرو پراید دارد همچنین سرعت و شتاب آن تا 60درصد افزایش پیدا کرده و بدنه این خودرو از لحاظ زیبایی به خودروهای روز دنیا نزدیکتر شده است.
وی در خصوص خودرو الکتریکی پاراکس بیان کرد:از جمله خصوصیات این خودرو این است که پس از شارژ دو ساعتی قادر به طی کردن 80کیلومتر مسیر با حداکثر سرعت 110کیلومتر در ساعت است.
زیارتی در توضیح خودرو خورشیدی هاوین تصریح کرد:تنها منبع تامین انرژی خودرو هاوین خورشید است و سرعت ماکزیمم این خودرو 140 کیلومتر در ساعت است و ساخت این ماشین دو سال به طول انجامید و پس از آن توانست در مسابقات جهانی استرالیا مقام 17بین 34 تیم مطرح جهان و مقام نخست خاورمیانه را کسب کند.
وی در خصوص اهداف مرکز تحقیقات مکانیک خودرو دانشگاه آزاد قزوین تاکید کرد:تمرکز این مرکز بر روی ساخت خودرو با انرژی های نو است که چندین سال است که مشغول پرداختن به این موضوع است که چندین مقاله و ژورنال علمی دستاورد این مرکز است.
همچنین وی اظهار داشت: این مرکز تقریبا در ایران بی رقیب است و برنامه این مرکز برای بالا بردن سطح علمی شرکت کردن در مسابقات جهانی است و تمام تلاش خود را برای آمادگی برای شرکت در این مسابقات را به کار گرفته است.
وی در پایان درباه هدف اصلی شرکت کردن در مسابقات خاطر نشان کرد:هدف اصلی مسابقات تزریق یک سری تجربیات نیروهای متخصص به صنعت بوده که خوشبختانه اطلاعات خوبی در خصوص دانش خودروهای نو وارد صنعت کشورمون شده و مسابقات موتور محرکه ای برای افراد تیم های ساخت و طراحی می باشد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار