مدیر اداره ورزش منطقه 3 از برگزاری جشنواره بزرگ ورزش-سلامت و برپایی ایستگاههای تندرستی در بوستان های شمال تهران از جمله پارک ملت هزمان با آغاز هفته سلامت و تندرستی خبر داد.

یزدانیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با تاکید به اینکه برگزاری این قبیل جشنواره ها باعث توسعه فرهنگ به ویژه در حوزه تربیت بدنی ورزش است گفت: جشنواره فرهنگی و ورزش در رشته های مختلف ورزشی مانند دوچرخه سواری،بدمینتون،‌تنیس،گلف پارکی،پرواز بادبادک ها،اسکواش برگزار شد.

وی با بیان اینکه شهروندان بصورت رایگان از امکانات ورزشی در این جشنواره استفاده می کنند افزود:برنامه های جشنواره فرهنگی و ورزش از امروز 19 فروردین ماه به مدت یک هفته در بوستان ملت و باشگاه خانواده برگزار شد و شهروندان بدون محدودیت سنی می توانند از ساعت 14.30 تا 19.30 در این جشنواره حضور یافته و از امکانات ورزشی این مجموعه استفاده کنند.

مدیراداره ورزش منطقه 3 با اشاره به اینکه این جشنواره فرصت مناسبی برای ایجاد شادی و نشاط در بین شهروندان ایجاد می کند تصریح کرد:حضور شهروندان ، نشاط عمومی و تحرک اجتماعی وجه مشترک و هدف اصلی تمام برنامه های ورزش است.

وی یکی از اهداف مهم برگزاری این جشنواره را شناسایی و معرفی رشته هایی داشت که در ورزش همگانی وجود دارد مانند دوچرخه سواری ، بدمینتون،تنیس روی میز،تا بسترهای لازم برای برگزاری آن برای اقشار مختلف جامعه فراهم شود.

یزدانیان خاطرنشان کرد:ورزشهای همگانی باید به شکلی ارزان و راحت برای همه جامعه فراهم شود تا جامعه ای شاداب و با نشاط داشته باشیم و اقشار مختلف بدلیل مشکلات و محدودیتهایی که دارند برنامه ریزی کرده و به سهولت به ورزش روی بیاورند.

صدور کارت اشتراک پسماند ویژه شهروندان شمال تهران

معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 3 گفت:در راستای اشاعه فرهنگ تفکیک زباله از مبدا و آموزش شهروندان، طرح ویژه اشتراک پسماند برای نخستین بار از سوی شهرداری منطقه 3 اجرا شد.

رضا مددی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود:این طرح در واحدهای تجاری و مجتمع های مسکونی بالاتر از 20 واحد اجرا می شود.

وی عنوان کرد: در مرحله اول این طرح ابتدا مراکز شناسایی شده و شهروندان تحت آموزش قرار می گیرند و به هر واحد کد و کارت اشتراک اعطا می شود و در مرحله بعد نیز مخازن بزرگ آبی رنگ ویژه پسماندهای خشک بین آنها توزیع می شود.

مددی در ادامه با اشاره به اینکه شهروندان براساس کارت اشتراک و کد خود می توانند با ایستگاههای بازیافت تماس حاصل کنند افزود: خودروهای ویژه جمع آوری پسماند خشک با ملودی خاص خود و براساس برنامه زمان بندی و تماس شهروندان به مراکز تجاری و مجتمع های مسکونی مورد نظر مراجعه و نسبت به تخلیه مخازن و جمع آوری پسماندها اقدام می کند.

مددی این منطقه با اشاره به اینکه تعداد 800 مرکز تجاری و 100 ساختمان بالای 20 واحد تاکنون تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند افزود:کدها و کارت های اشتراک و مخازن به این مراکز تحویل داده شده است ضمن اینکه پلاک های ویژه ای نیز طراحی شده است که در سال جدید در این نقاط نصب می شود.

مددی در ادامه به توسعه این طرح در سایر مجتمع های مسکونی این منطقه خبر داد و افزود:مقوله بازیافت زباله به منظور جلوگیری از هدر رفتن منابع طبیعی،کاهش مصرف انرژی و کاهش میزان زباله برای کاهش هزینه های دفع و تغییر الگوی مصرف و حفظ محیط زیست از اهمیت خاصی برخوردار است.

شستشوی مکانیزه نرده های ترافیکی در ولیعصر

شهردار ناحیه شش منطقه 3 گفت:شهرداری این منطقه برای نخستین بار با استفاده از دستگاههای مکانیزه اقدام به شستشوی نرده های ترافیکی خیابان ولی عصر کرده است. پورقاسم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود:اداره خدمات شهری این ناحیه به منظور حفظ نظافت بهداشت ظاهری شهر ،‌نرده های ترافیکی در خیابان ولیعصر را با استفاده از دستگاه مکانیزه "نرده شور"به کارگیری 2 نیروی انسانی شستشو و پاکسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در این عملیات 600 متر از نرده های ترافیکی خیابان ولی عصر حدفاصل میدان ونک تا میرداماد پاکسازی شده است، خاطرنشان کرد:با استفاده از این دستگاه علاوه بر صرفه جویی در وقت،‌هزینه،‌و نیروی انسانی از اختلافات ترافیکی نیز جلوگیری می شود./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار