فرماندار نهبندانگفت: بازدید از اماكن مذهبی و تاریخی این شهرستان در ایام سفرهای نوروزی امسال 88 درصد نسبت مدت مشابه در نوروز سال گذشته افزایش یافت.

 
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بيرجند؛ به نقل از روابط عمومی فرمانداری نهبندان حسین شرافتی رادافزود: نهبندان به دلیل واقع شدن در مسیر محور های مواصلاتی جنوب خراسان و مسیر ارتباطی خراسان جنوبی به استانهای سیستان و بلوچستان و كرمان دارای اهمیت خاصی است.
وی گفت: به همین منظور این شهرستان همه ساله در ایام تعطیلات بویژه ایام نوروز پذیرای تعداد قابل توجهی از مسافران و میهمانان نوروزی می باشد كه از این رو برنامه ریزی بسیار جدی و دقیقی برای اسكان و پذیرایی مناسب از مسافران صورت گرفته است.
شرافتی راد با بیان اینكه میزان ورودی مسافران به این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 54 درصد افزایش داشته افزود: امسال از ابتدای آغاز سفر های نوروزی بیش از 224 هزار نفر وارد این شهرستان شده اند كه از این تعداد بیش از 38 هزار نفر در نهبندان اقامت داشته اند.
وی با بیان اینكه تعداد مسافران ورودی به نهبندان مانند سال‌های گذشته بی‌نظیر بوده خاطرنشان كرد: بیشترین مسافران ورودی به نهبندان از استانهای جنوبی و شمالی كشور بودند.
رئیس ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نهبندان با بیان اینكه این میزان زائر و مسافر در بازه زمانی 28 اسفند ماه پارسال تا امروز وارد این شهرستان شده‌اند گفت: در این میان وسائل نقلیه شخصی بیشترین حجم ورودی مسافران را به خود اختصاص داد.

شرافتی راد  ادامه داد: بر این اساس از این میزان آمار ورودی مسافر به استان از نهبندان در حدود 143هزار نفر با خودروهای شخصی وارد شده‌اند.
وی افزود: پس از خودروهای شخصی، اتوبوس با 80 هزار و 210 نفر و سواری برون شهری با 1100نفر در ردیف‌های بعدی قرار گرفتند.
فرماندار نهبندان با بیان اینكه میزان اقامت مسافران نوروزی در نهبندان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 68 درصدی را نشان می دهد گفت: در این مدت 38 هزار و 68 نفر به ترتیب در كمپ های موقت شامل، پاركها ، حاشیه بولوار با نصب چادر ، كمپ های ثابت نظیر 34 واحد از كلاس های درس ، تمامی مهمانسراهای ادارات و واحدهای اقامتی دیگر در این شهرستان اسكان داشته‌ اند.
شرافتی راد  یادآور شد: در محورهای مواصلاتی نهبندان با توجه به قرارگرفتن در چهار راه مواصلاتی استان با حضور مسئولان گردشگری و مسئولان محلی، مراسم استقبال از مسافران برگزار شد و هدایایی به مسافران تقدیم شد.
وی نصب سیاه چادر، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات نهبندان و استان در قالب هفت غرفه با هدف معرفی فرهنگ و آداب این شهرستان و نیز آشنایی گردشگران و میهمانان نوروزی وارد شده به مبادی ورودی این شهرستان با صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان جنوبی را از دیگر برنامه های اجرا شده در این ایام عنوان كرد.
رئیس ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نهبندان میزان رضایتمندی مسافران ورودی به نهبندان را خوب ارزیابی كرد و افزود: در تعطیلات نوروز امسال تمامی امكانات و ظرفیتهای 14 گانه دستگاههای اجرایی به كار گرفته شد، تا كمبودها و نواقص خدمات رسانی سالهای گذشته برطرف شده و این شهرستان میزبان شایسته ای برای مسافران نوروزی باشد.
فرماندار نهبندان گفت: در تعطیلات نوروز امسال 55 هزار و 440 نفر از جاذبه های گردشگری و تاریخی و طبیعی این شهرستان بازدید كرده اند.
وی اماكن مذهبی بویژه امام زادگان سید علی و سیدنا الحسین با آمار بازدید 49 هزار 436 نفر و نیز جاذبه‌های طبیعی، تاریخی نهبندان از جمله تپه های ماسه ای و منیاتوری و مارنی، قلعه نهبندان، آسباد های نهبندان و تالاب كجی با آمار بازدید كننده 9004 نفر را از مراكز پرتردد و اقامتی مسافران در نوروز امسال عنوان كرد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.