"اومبرتو بوسی" رهبر حزب راستگرای ایتالیا و از هواداران پیشین برلوسکونی که مدت زمان زیادی ریاست حزب راست گرای "لیگا نورد" را بر عهده داشت، به دنبال اتهام تقلب و فساد در استفاده از بودجه حزبی از سمت خود کناره‌گیری کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، بوسی که در موفقیت فعالیت‌های سیاسی سال ۱۹۹۴ "سیلویو برلوسکونی" نخست وزیر پیشین ایتالیا که وی نیز به موارد متعددی از فساد اخلاقی و مالی متهم شده است، نقش فراوانی ایفا کرد. کمی پس از همکاری در دولت برلوسکونی به دلیل اختلاف نظر از دولت خارج شد.

حزب وي در روزهای گذشته به شدت در زمینه هزینه‌های اختصاص یافته به انتخابات محلی مورد انتقاد قرار گرفته است.رسانه ها اعلام کردند که "فرانسیسکو بلیستو" از اعضای پیشین حزب نورد لیگا اقدام به برداشت دست کم ۳۰۰ هزار یورو از صندوق حزب کرده است تا از بوسی و پسرش حمایت کند. این در حالی است که شخص بلیستو نیز متهم به فساد، پولشویی و اختلاص شده است.

اتهام فساد مالی سیاستمداران ایتالیایی در شرایطی منتشر می‌شود که اقتصاد ایتالیا نیز همانند بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی در ماه‌های گذشته وضعیت بحرانی را شاهد بوده است که دولتمردان این کشور برای کاهش کسری بودجه و بدهی‌های دولت به اجرای طرح‌های ریاضتی روی آورده‌اند و روز به روز نیز بر شدت این طرح‌ها افزوده‌اند. اما این طرح‌های ریاضتی نه تنها تأثیری در بهبود وضعیت بحرانی اقتصاد ایتالیا نداشته شرایط زندگی مردم این کشور را نیز روز به روز بدتر و بدتر کرده و بر میزان بیکاری در این کشور افزوده است./ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار