معاون حقوقي، امور مجلس و استان‌هاي وزارت ورزش و جوانان ازوجود 3 هزار طرح نيمه‌تمام ورزشي در سطح كشور خبرداد.

سيد احمد رسولي‌نژاد،امروز درحاشيه نشست با مسئولين هيات هاي ورزش خوزستان به خبرنگار افتخاري باشگاه خبرنگاران گفت  گفت: براي تكميل اين تعداد طرح ورزشي به 40 هزار ميليارد ريال اعتبار نياز است كه با حمايت مجلس و تلاش دولت براي تامين اعتبار مي توان آنها را براي سال آينده به پايان رساند.
وي گفت:امسال اين وزارتخانه به بركت 14 معصوم ، 14برنامه راهبردي براي ورزش وامورجوانان كشور به اجرا درمي آورد.
معاون حقوقي، امور مجلس و استان‌هاي وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اينکه اين برنامه ها متناسب با نيازهاي جوانان و ورزشكاران تدارك ديده شده است،افزود:خوشبختانه دولت بودجه خوبي براي اجراي اين طرحها اختصاص داده است وما شاهد شكوفايي جوانان خواهيم بود.
رسولي نژاد ازافزايش بودجه وزارت ورزش و جوانان خبرداد وافزود:براي امسال چهارهزارو700ميليارد ريال بودجه براي اين وزارتخانه درنظرگرفته شده است است كه نسبت به سال گذشته يك هزارو 300ميليارد ريال افزايش پيداکرده است.
وي تلاش براي كسب سهميه هاي بيشتر در المپيك 2012 لندن را از اهداف مورد توجه و كوتاه مدت وزارت ورزش و جوانان خواند و گفت: نهايت سعي و تلاش خود را براي حمايت از ورزشكاران و تيمهاي ملي در راستاي موفقيت در ميادين بين المللي و كسب سهميه المپيك انجام داده ايم.
معاون وزير ورزش و جوانان ايجاد و توسعه مراكز استعداديابي در رشته ها و رده هاي سني مختلف در سطح مدارس، دانشگاه ها و پادگانها را از ديگر اهداف اين وزارتخانه خواند و گفت: شناسايي و پرورش استعدادها در همه رشته ها و مقاطع سني مورد توجه جدي مسوولين ورزش كشور قرار دارد.
رسولي نژاد تقويت ورزشهاي بومي و محلي و ورزش بانوان را در دستور كار وزارت ورزش و جوانان خواند و گفت: توسعه ورزش در روستاها نيز مورد توجه وزارت نوپاي ورزش و جوانان قرار دارد.
**************************************
افتخارجدید برای کشتی خوزستان
دبيرهيات کشتي استان خوزستان به عنوان سرپرست فني رقابتهاي انتخابي تيم ملي فرنگي جوانان انتخاب شد.
اردوان صاحب داور المپيکي کشورمان که چندي پيش نيز با شايستگي بعنوان يکي از دو نماينده کشورمان سهميه حضور در المپيک 2012 لندن را کسب کرده بود،بار ديگر توانست يکي از پستهاي مهم داوري را کسب کرد.
بر اين اساس صاحب براي نخستين مرتبه توانست عنوان سرپرست فني مسابقات که يکي از مسئوليتهاي کليدي برگزاري رقابتهاي انتخابي تيم ملي کشتي فرنگي است،را بدست آورد.
مسؤليت وي در طول برگزاري مسابقات نظارت برنحوه قضاوت داوران و همچنين بازبيني مجدد فيلم اعتراضات مربيان خواهد بود.
**************************************
پیروزی سایپا البرز در اهواز
تيم فوتبال سايپا البرزمقابل ميزبان خود تيم فولادخوزستان به برتري دست يافت.
ازهفته بيست ونهم مسابقات فوتبال دسته برتر باشگاههاي کشور،(هفته دوازدهم مرحله برگشت)تيمهاي فوتبال فولادخوزستان وسايپا البرز عصرامروزدرورزشگاه تختي اهوازمقابل يکديگر صف آرايي کردند که درپايان تيم سايپا البرز موفق شد با نتيجه 2- يک ازسد ميزبان خود عبورکند.
دراين بازي جلال کاملي مفرد و علي زينالي به ترتيب دردقايق 55 و60 گلزني براي تيم سايپا البرز گلزني کردند وکاوه رضايي دردقيقه 81 تک گل تيم فولادخوزستان را به ثمررساند.
گل نخست تيم سايپا البرز،توسط مدافع تيم فولادخوزستان به اشتباه وارد دروازه اين تيم شد.
احمد صالحي به همراه غلام آموزگاروحسن يوسفي اين بازي را قضاوت کرد.
دراين بازي ساسان انصاري ازتيم فولادخوزستان واسحاق سبحاني وميلاد غريبي ازتيم سايپا البرز کارت زرد دريافت کردند.
3 هزارنفر ازاين ديدار ديدن کردند.
تيم سايپا البرز با کسب اين پيروزي 37 امتيازي شد ودرمکان نهم جدول رده بندي قرارگرفت وتيم فولادخوزستان با 39 امتياز درمکان هفتم جدول رده بندي باقي ماند.
تيمهاي فولادخوزستان وسايپا البرز درهفته دوازدهم مرحله رفت مسابقات فوتبال دسته برتر باشگاههاي کشور،هشتم آبان ماه درکرج مقابل يکديگر به تساوي بدون گل دست يافتند.
تيمهاي فولادخوزستان وسايپا البرز درهفته سي ام مسابقات فوتبال دسته برتر باشگاههاي کشور،به ترتيب بيست وپنجم فروردين ماه به مصاف تيمهاي تراکتورسازي تبريز وراه آهن شهرري مي روند.
*****************************************
پیروزی پتروشیمی بندرامام دربازی تدراکاتی
تيم بسکتبال پتروشيمي بندرامام دريک بازي تدراکاتي مقابل ميهمان خود به پيروزي دست يافت.
شاگردان مهران شاهين طبع که خود را براي حضور درمرحله پلي اف مسابقات بسکتبال دسته برترباشگاههاي کشور،آماده مي کنند،دريک بازي تدارکاتي به مصاف تيم نفت اميديه رفتند وموفق شدند با حساب 89 بر65 ازسد ميهمان خود عبورکند.
اين بازي درسالن بعثت مجموعه ورزشي انديشه برگزارشد.
تيم پتروشيمي بندرامام درادامه بازيهاي تدارکاتي فردا وپس فردا به ترتيب به مصاف تيم دانشگاه آزاد اسلامي تهران مي رود.
******************************************
کسب 8 مدال رنگارنگ توسط کشتی گیران خوزستانی درکشور
کشتي گيران استان خوزستان دررقابتهاي انتخابي تيم ملي جوانان به 8 مدال رنگارنگ دست يافتند.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون کشتي،روزنخست اين مسابقات درتهران،برگزارشد که دروزن50 کيلوگرم،اشکان قلي کياني به مدال طلا دست يافت.فرشاد ايسوند و سيدمهدي موسوي،مدال برنز را ازآن خود کردند.دروزن 55 کيلوگرم مصطفي بهزادي مقدم،قهرمان شد.دروزن60 کيلوگرم،هادي اسکندري،مهرداد مرداني ورامين طاهري به مدالهاي طلا،نقره وبرنز دست يافتند.دروزن66 کيلوگرم،سيدمرتضي انوشه ومحسن زيرک به مدال نقره وبرنز دست يافتند.
همچنين بين نفرات سوم مشترک در هر وزن مسابقه برگزار شد که فرشاد ايسوند،رامين طاهري و محسن زيرک حريفان خود را شکست دادند.
رقابتهاي چهار وزن دوم و پاياني اين مسابقات از ساعت 13 امروز در سالن شهداي هفتم تير تهران آغاز شد.
تيم کشتي فرنگي جوانان ايران خود را براي شرکت در رقابت‌هاي آسيايي قزاقستان و جهاني تايلند در سال جاري آماده مي کند.
***********************************
بهره برداری از طرحهای ورزشی دزفول
3 طرح ورزشي درشهرستان دزفول به بهره برداري رسيد.
با حضور سيد احمد رسولي نژاد معاون حقوقي ،مجلس و هماهنگي امور استانهاي وزارت ورزش و جمعي از مقامات استاني و محلي روز سه طرح ورزشي،اداري امروز در دزفول بهره برداري شد.
سالن وزنه برداري سردار پاسدار حاج رحيم يوسف آبادي با مساحت يك هزار و 22 متر مربع و پنج ميليارد ريال اعتبار ساخته شده است.
سالن چند منظوره غدير دز آب نيز با مساحت يك هزار و 300 متر مربع و پنج ميليارد و 200 ميليون ريال وساختمان اداري اداره ورزش و جوانان دزفول با مساحت 435 متر مربع و هزينه دو ميليارد و 200 ميليون ريال احداث و به بهره برداري رسيدند.
هزينه اين پروژه ها از محل اعتبارات استاني تأمين شده است.
****************************************
دومین پیروزی صنایع پتروشیمی ماهشهر درتهران
تيم بسکتبال صنايع پتروشيمي ماهشهر دريک بازي تدارکاتي به پيروزي دست يافت.
شاگردان بهرام رمضان که خود را براي حضور درمرحله پلي اف مسابقات بسکتبال دسته برترباشگاههاي کشور،آماده مي کنند،دردومين بازي تدارکاتي عصردیروز موفق شدند با حساب 82 بر65 مقابل تيم دانشگاه آزاد اسلامي تهران به برتري دست پيداکنند.
پیش از این نیز دريک بازي تدارکاتي به مصاف تيم دانشگاه آزاد اسلامي تهران رفتند که نماينده استان خوزستان درنخستين بازي خود با حساب 77بر74 مقابل ميزبان دانشگاه آزاد اسلامي تهران به برتري دست يافته بود.
***********************************
فوتبال دسته برتر- نفت آبادان درقم
تيم فوتبال صنعت نفت آبادان به مصاف صبا قم مي رود.
اين بازي درحالي از هفته بيست و نهم مسابقات فوتبال دسته برترباشگاههاي کشور،به مصاف هم ديگر مي‌روند که اين بازي مصافي حساس براي مدعيان آقاي گلي اين ليگ به شمار مي‌رود.
دو تيم در حالي فردا در ورزشگاه يادگار امام راحل قم با هم ديدار خواهند کرد که فونيکه سي مهاجم صنعت نفت آبادان رقابت نزديکي را با غلامرضا عنايتي مهاجم صباي قم در اين ديدار خواهد داشت.
فونيکه سي هم اکنون با به ثمر رساندن 18 گل در صدر جدول گلزنان ليگ برتر قرار دارد و عنايتي نيز با 17 گل زده يکي از نزديک‌ترين تعقيب کنندگان اين بازيکن گلزن خواهد بود.
اين بازي اولين بازي صبا در خانه در سال 1391 است و به همين دليل هواداران اين تيم به شدت پيروزي تيم محبوب خود در مقابل صنعت نفت آبادان را دنبال مي‌کنند.
صبا در بازي مقابل صنعت نفت آبادان پس از 52 روز که از ديدار اين تيم مقابل پرسپوليس تهران در قم مي‌گذرد در مقابل چشمان هواداران خود به مصاف صنعت نفت خواهد رفت تا بتواند هم چنان اميدهاي خود براي کسب سهميه آسيايي را حفظ کند.
با توجه به اين که صباي قم هم اکنون با کسب 45 امتياز در رده چهارم جدول رده بندي ليگ برتر قرار گرفته است مي تواند با حفظ اين رده نيم نگاهي به کسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا در فصل آينده داشته باشد.
صنعت نفت نيز که در اين فصل نتايج نسبتا خوبي را کسب کرده است هم اکنون با 37 امتياز در ميانه جدول و جايگاه نهم قرار گرفته است.
ديدار رفت دو تيم در آبادان با برتري صباي قم همراه بود و اين تيم توانست ميزبان خود را با نتيجه سه بر دو شکست دهد و به همين منظور بازي روز شنبه موقعيتي مهم براي تيم آباداني به منظور انتقام شکست بازي رفت به شمار مي‌رود.
تيم‌هاي صباي قم و صنعت نفت آبادان در چارچوب ليگ برتر ايران در فصل‌هاي هفتم، دهم و يازدهم تا کنون پنج بار به مصاف هم رفته‌اند که حاصل اين رقابت‌ها سه پيروزي براي صبا، يک پيروزي براي نفت و يک تساوي بوده است.
هر دو تيم هم چنين بازي هفته گذشته خود را با پيروزي پشت سرگذاشته‌اند و تيم صبا در خانه شهرداري تبريز به پيروزي سه بر يک دست يافته است و نفت آبادان نيز در خانه خود با دو گل مس سرچشمه کرمان را شکست داده است.
اميد شريفي نسب تنها بازيکن سرشناس غايب در ديدار شنبه از تيم صنعت نفت خواهد بود که به دليل مصدوميت نمي‌تواند تيم خود را همراهي کند، در مقابل تيم صبا بدون مصدوم يا محرومي به مصاف حريف خود خواهد رفت.
*******************************************
مديركل ورزش و جوانان خوزستان خبرداد: احداث پنج گود زورخانه‌ در آينده‌اي نزديك
مديركل ورزش و جوانان خوزستان گفت: اميدواريم از اين گودها مانند جهان پهلوان تختي و پورياي ولي، پهلوانان ديگري به جامعه ورزش كشور معرفي شوند.
حميدرضا گرشاسبي در مراسم افتتاح زورخانه رمضان‌زاده اهواز اظهاركرد: جا دارد قدرداني ويژه‌اي از خانواده زنده‌ياد رمضان‌زاده داشته باشيم. اين ورزشكار الگوي اخلاق در گود باستاني و تشك كشتي بود.
وي تصريح‌كرد: اين زورخانه بعد از انقلاب اسلامي به عنوان اولين گود مجهز در استان است كه افتتاح مي‌شود و از معاون وزارت ورزش و جوانان خواستاريم ما را ياري دهد تا بتوانيم در سطح استان بازهم چنين زورخانه‌هايي احداث كنيم.
مديركل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در اين گودها بحث اخلاق، منش پهلواني و فرهنگ اسلامي مطرح است و اميدواريم بتوانيم اين مكان‌ها را توسعه دهيم.
وي ادامه‌داد: به غير از اين گود، سه گود ديگر نيز در شوشتر و انديمشك افتتاح مي‌شود و قول مي‌دهيم در آينده‌اي نزديك پنج گود زورخانه‌ را در نقاط مختلف اهواز و شهرستان‌هايي كه فاقد گود زورخانه هستند احداث كنيم.
گرشاسبي خاطرنشان‌كرد: اميدواريم خروجي اين گود، پهلواناني باشند كه ورزش را به سمت و سوي فرهنگي هدايت كنند. اين امر تنها به دست پيشكسوتان و پهلواناني محقق مي‌شود كه بي‌دريغ فرهنگ زورخانه‌اي را به جوانان آموزش مي‌دهند./با

 خبر از ایمان اسکندری
 

برای ارسال اخبار مسابقات محلی شما yjc.sport@gmail.com  پل ارتباطی ما وشماست.


وجود 3 هزار طرح نيمه‌تمام ورزشی در سطح كشور

معاون حقوقي، امور مجلس و استان‌هاي وزارت ورزش و جوانان ازوجود 3 هزار طرح نيمه‌تمام ورزشي در سطح كشور خبرداد.

سيد احمد رسولي‌نژاد،امروز درحاشيه نشست با مسئولين هيات هاي ورزش خوزستان به خبرنگارما گفت: براي تكميل اين تعداد طرح ورزشي به 40 هزار ميليارد ريال اعتبار نياز است كه با حمايت مجلس و تلاش دولت براي تامين اعتبار مي توان آنها را براي سال آينده به پايان رساند.

وي گفت:امسال اين وزارتخانه به بركت 14 معصوم ، 14برنامه راهبردي براي ورزش وامورجوانان كشور به اجرا درمي آورد.

معاون حقوقي، امور مجلس و استان‌هاي وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اينکه اين برنامه ها متناسب با نيازهاي جوانان و ورزشكاران تدارك ديده شده است،افزود:خوشبختانه دولت بودجه خوبي براي اجراي اين طرحها اختصاص داده است وما شاهد شكوفايي جوانان خواهيم بود.

رسولي نژاد ازافزايش بودجه وزارت ورزش و جوانان خبرداد وافزود:براي امسال چهارهزارو700ميليارد ريال بودجه براي اين وزارتخانه درنظرگرفته شده است است كه نسبت به سال گذشته يك هزارو 300ميليارد ريال افزايش پيداکرده است.

وي تلاش براي كسب سهميه هاي بيشتر در المپيك 2012 لندن را از اهداف مورد توجه و كوتاه مدت وزارت ورزش و جوانان خواند و گفت: نهايت سعي و تلاش خود را براي حمايت از ورزشكاران و تيمهاي ملي در راستاي موفقيت در ميادين بين المللي و كسب سهميه المپيك انجام داده ايم.

معاون وزير ورزش و جوانان ايجاد و توسعه مراكز استعداديابي در رشته ها و رده هاي سني مختلف در سطح مدارس، دانشگاه ها و پادگانها را از ديگر اهداف اين وزارتخانه خواند و گفت: شناسايي و پرورش استعدادها در همه رشته ها و مقاطع سني مورد توجه جدي مسوولين ورزش كشور قرار دارد.

رسولي نژاد تقويت ورزشهاي بومي و محلي و ورزش بانوان را در دستور كار وزارت ورزش و جوانان خواند و گفت: توسعه ورزش در روستاها نيز مورد توجه وزارت نوپاي ورزش و جوانان قرار دارد.

**************************************

افتخارجدید برای کشتی خوزستان

دبيرهيات کشتي استان خوزستان به عنوان سرپرست فني رقابتهاي انتخابي تيم ملي فرنگي جوانان انتخاب شد.

اردوان صاحب داور المپيکي کشورمان که چندي پيش نيز با شايستگي بعنوان يکي از دو نماينده کشورمان سهميه حضور در المپيک 2012 لندن را کسب کرده بود،بار ديگر توانست يکي از پستهاي مهم داوري را کسب کرد.

بر اين اساس صاحب براي نخستين مرتبه توانست عنوان سرپرست فني مسابقات که يکي از مسئوليتهاي کليدي برگزاري رقابتهاي انتخابي تيم ملي کشتي فرنگي است،را بدست آورد.

مسؤليت وي در طول برگزاري مسابقات نظارت برنحوه قضاوت داوران و همچنين بازبيني مجدد فيلم اعتراضات مربيان خواهد بود.

**************************************

پیروزی سایپا البرز در اهواز

تيم فوتبال سايپا البرزمقابل ميزبان خود تيم فولادخوزستان به برتري دست يافت.

ازهفته بيست ونهم مسابقات فوتبال دسته برتر باشگاههاي کشور،(هفته دوازدهم مرحله برگشت)تيمهاي فوتبال فولادخوزستان وسايپا البرز عصرامروزدرورزشگاه تختي اهوازمقابل يکديگر صف آرايي کردند که درپايان تيم سايپا البرز موفق شد با نتيجه 2- يک ازسد ميزبان خود عبورکند.

دراين بازي جلال کاملي مفرد و علي زينالي به ترتيب دردقايق 55 و60 گلزني براي تيم سايپا البرز گلزني کردند وکاوه رضايي دردقيقه 81 تک گل تيم فولادخوزستان را به ثمررساند.     

گل نخست تيم سايپا البرز،توسط مدافع تيم فولادخوزستان به اشتباه وارد دروازه اين تيم شد.

احمد صالحي به همراه غلام آموزگاروحسن يوسفي اين بازي را قضاوت کرد.

دراين بازي ساسان انصاري ازتيم فولادخوزستان واسحاق سبحاني وميلاد غريبي ازتيم سايپا البرز کارت زرد دريافت کردند.

3 هزارنفر ازاين ديدار ديدن کردند.

تيم سايپا البرز با کسب اين پيروزي 37 امتيازي شد ودرمکان نهم جدول رده بندي قرارگرفت وتيم فولادخوزستان با 39 امتياز درمکان هفتم جدول رده بندي باقي ماند.

تيمهاي فولادخوزستان وسايپا البرز درهفته دوازدهم مرحله رفت مسابقات فوتبال دسته برتر باشگاههاي کشور،هشتم آبان ماه درکرج مقابل يکديگر به تساوي بدون گل دست يافتند.

تيمهاي فولادخوزستان وسايپا البرز درهفته سي ام مسابقات فوتبال دسته برتر باشگاههاي کشور،به ترتيب بيست وپنجم فروردين ماه به مصاف تيمهاي تراکتورسازي تبريز وراه آهن شهرري مي روند.

*****************************************

پیروزی پتروشیمی بندرامام دربازی تدراکاتی

تيم بسکتبال پتروشيمي بندرامام دريک بازي تدراکاتي مقابل ميهمان خود به پيروزي دست يافت.

شاگردان مهران شاهين طبع که خود را براي حضور درمرحله پلي اف مسابقات بسکتبال دسته برترباشگاههاي کشور،آماده مي کنند،دريک بازي تدارکاتي به مصاف تيم نفت اميديه رفتند وموفق شدند با حساب 89 بر65 ازسد ميهمان خود عبورکند.

اين بازي درسالن بعثت مجموعه ورزشي انديشه برگزارشد.

تيم پتروشيمي بندرامام درادامه بازيهاي تدارکاتي فردا وپس فردا به ترتيب به مصاف تيم دانشگاه آزاد اسلامي تهران مي رود.

******************************************

کسب 8 مدال رنگارنگ توسط کشتی گیران خوزستانی درکشور

کشتي گيران استان خوزستان دررقابتهاي انتخابي تيم ملي جوانان به 8 مدال رنگارنگ دست يافتند.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون کشتي،روزنخست اين مسابقات درتهران،برگزارشد که دروزن50 کيلوگرم،اشکان قلي کياني به مدال طلا دست يافت.فرشاد ايسوند و سيدمهدي موسوي،مدال برنز را ازآن خود کردند.دروزن 55 کيلوگرم مصطفي بهزادي مقدم،قهرمان شد.دروزن60 کيلوگرم،هادي اسکندري،مهرداد مرداني ورامين طاهري به مدالهاي طلا،نقره وبرنز دست يافتند.دروزن66 کيلوگرم،سيدمرتضي انوشه ومحسن زيرک به مدال نقره وبرنز دست يافتند.

همچنين بين نفرات سوم مشترک در هر وزن مسابقه برگزار شد که فرشاد ايسوند،رامين طاهري و محسن زيرک حريفان خود را شکست دادند.

رقابتهاي چهار وزن دوم و پاياني اين مسابقات از ساعت 13 امروز در سالن شهداي هفتم تير تهران آغاز شد.

تيم کشتي فرنگي جوانان ايران خود را براي شرکت در رقابت‌هاي آسيايي قزاقستان و جهاني تايلند در سال جاري آماده مي کند.

***********************************

بهره برداری از طرحهای ورزشی دزفول

3 طرح ورزشي درشهرستان دزفول به بهره برداري رسيد.

با حضور سيد احمد رسولي نژاد معاون حقوقي ،مجلس و هماهنگي امور استانهاي وزارت ورزش و جمعي از مقامات استاني و محلي روز سه طرح ورزشي،اداري امروز در دزفول بهره برداري شد.

سالن وزنه برداري سردار پاسدار حاج رحيم يوسف آبادي با مساحت يك هزار و 22 متر مربع و پنج ميليارد ريال اعتبار ساخته شده است.

سالن چند منظوره غدير دز آب نيز با مساحت يك هزار و 300 متر مربع و پنج ميليارد و 200 ميليون ريال وساختمان اداري اداره ورزش و جوانان دزفول با مساحت 435 متر مربع و هزينه دو ميليارد و 200 ميليون ريال احداث و به بهره برداري رسيدند.

هزينه اين پروژه ها از محل اعتبارات استاني تأمين شده است.

****************************************

دومین پیروزی صنایع پتروشیمی ماهشهر درتهران

تيم بسکتبال صنايع پتروشيمي ماهشهر دريک بازي تدارکاتي به پيروزي دست يافت.

شاگردان بهرام رمضان که خود را براي حضور درمرحله پلي اف مسابقات بسکتبال دسته برترباشگاههاي کشور،آماده مي کنند،دردومين بازي تدارکاتي عصردیروز موفق شدند با حساب 82 بر65 مقابل تيم دانشگاه آزاد اسلامي تهران به برتري دست پيداکنند.

پیش از این نیز دريک بازي تدارکاتي به مصاف تيم دانشگاه آزاد اسلامي تهران رفتند که نماينده استان خوزستان درنخستين بازي خود با حساب 77بر74 مقابل ميزبان دانشگاه آزاد اسلامي تهران به برتري دست يافته بود.

***********************************

فوتبال دسته برتر- نفت آبادان درقم

تيم فوتبال صنعت نفت آبادان به مصاف صبا قم مي رود.

اين بازي درحالي از هفته بيست و نهم مسابقات فوتبال دسته برترباشگاههاي کشور،به مصاف هم ديگر مي‌روند که اين بازي مصافي حساس براي مدعيان آقاي گلي اين ليگ به شمار مي‌رود.

دو تيم در حالي فردا در ورزشگاه يادگار امام راحل قم با هم ديدار خواهند کرد که فونيکه سي مهاجم صنعت نفت آبادان رقابت نزديکي را با غلامرضا عنايتي مهاجم صباي قم در اين ديدار خواهد داشت.

فونيکه سي هم اکنون با به ثمر رساندن 18 گل در صدر جدول گلزنان ليگ برتر قرار دارد و عنايتي نيز با 17 گل زده يکي از نزديک‌ترين تعقيب کنندگان اين بازيکن گلزن خواهد بود.

اين بازي اولين بازي صبا در خانه در سال 1391 است و به همين دليل هواداران اين تيم به شدت پيروزي تيم محبوب خود در مقابل صنعت نفت آبادان را دنبال مي‌کنند.

صبا در بازي مقابل صنعت نفت آبادان پس از 52 روز که از ديدار اين تيم مقابل پرسپوليس تهران در قم مي‌گذرد در مقابل چشمان هواداران خود به مصاف صنعت نفت خواهد رفت تا بتواند هم چنان اميدهاي خود براي کسب سهميه آسيايي را حفظ کند.

با توجه به اين که صباي قم هم اکنون با کسب 45 امتياز در رده چهارم جدول رده بندي ليگ برتر قرار گرفته است مي تواند با حفظ اين رده نيم نگاهي به کسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا در فصل آينده داشته باشد.

صنعت نفت نيز که در اين فصل نتايج نسبتا خوبي را کسب کرده است هم اکنون با 37 امتياز در ميانه جدول و جايگاه نهم قرار گرفته است.

ديدار رفت دو تيم در آبادان با برتري صباي قم همراه بود و اين تيم توانست ميزبان خود را با نتيجه سه بر دو شکست دهد و به همين منظور بازي روز شنبه موقعيتي مهم براي تيم آباداني به منظور انتقام شکست بازي رفت به شمار مي‌رود.

تيم‌هاي صباي قم و صنعت نفت آبادان در چارچوب ليگ برتر ايران در فصل‌هاي هفتم، دهم و يازدهم تا کنون پنج بار به مصاف هم رفته‌اند که حاصل اين رقابت‌ها سه پيروزي براي صبا، يک پيروزي براي نفت و يک تساوي بوده است.

هر دو تيم هم چنين بازي هفته گذشته خود را با پيروزي پشت سرگذاشته‌اند و تيم صبا در خانه شهرداري تبريز به پيروزي سه بر يک دست يافته است و نفت آبادان نيز در خانه خود با دو گل مس سرچشمه کرمان را شکست داده است.

اميد شريفي نسب تنها بازيکن سرشناس غايب در ديدار شنبه از تيم صنعت نفت خواهد بود که به دليل مصدوميت نمي‌تواند تيم خود را همراهي کند، در مقابل تيم صبا بدون مصدوم يا محرومي به مصاف حريف خود خواهد رفت.

*******************************************

مديركل ورزش و جوانان خوزستان خبرداد: احداث پنج گود زورخانه‌ در آينده‌اي نزديك

مديركل ورزش و جوانان خوزستان گفت: اميدواريم از اين گودها مانند جهان پهلوان تختي و پورياي ولي، پهلوانان ديگري به جامعه ورزش كشور معرفي شوند.

 حميدرضا گرشاسبي در مراسم افتتاح زورخانه رمضان‌زاده اهواز اظهاركرد: جا دارد قدرداني ويژه‌اي از خانواده زنده‌ياد رمضان‌زاده داشته باشيم. اين ورزشكار الگوي اخلاق در گود باستاني و تشك كشتي بود.

 وي تصريح‌كرد: اين زورخانه بعد از انقلاب اسلامي به عنوان اولين گود مجهز در استان است كه افتتاح مي‌شود و از معاون وزارت ورزش و جوانان خواستاريم ما را ياري دهد تا بتوانيم در سطح استان بازهم چنين زورخانه‌هايي احداث كنيم.

 مديركل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در اين گودها بحث اخلاق، منش پهلواني و فرهنگ اسلامي مطرح است و اميدواريم بتوانيم اين مكان‌ها را توسعه دهيم.

 وي ادامه‌داد: به غير از اين گود، سه گود ديگر نيز در شوشتر و انديمشك افتتاح مي‌شود و قول مي‌دهيم در آينده‌اي نزديك پنج گود زورخانه‌ را در نقاط مختلف اهواز و شهرستان‌هايي كه فاقد گود زورخانه هستند احداث كنيم.

 گرشاسبي خاطرنشان‌كرد: اميدواريم خروجي اين گود، پهلواناني باشند كه ورزش را به سمت و سوي فرهنگي هدايت كنند. اين امر تنها به دست پيشكسوتان و پهلواناني محقق مي‌شود كه بي‌دريغ فرهنگ زورخانه‌اي را به جوانان آموزش مي‌دهند.

********************************************

 

 

 
 
 

ایمان اسکندری اهواز 5080 115 0916

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار