«سید‌احمد میرعلایی» و «حمید‌رضا کفاش» به همراه جمعی از هنرمندان سینما تفاهمنامه طرح اکران سینما مدرسه را امضا کردند.

به گزارش

خبرنگار فرهنگي باشگاه خبرنگاران

، شامگاه سه‌شنبه اولین همایش سینمامدرسه در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

* هنرمندان حاضر در همایش سینما مدرسه

از هنرمندان حاضر در این نشست می‌توان به «محمدعلی طالبی»، «ابراهیم فروزش»، «احمد نجفی»، «پوران درخشنده»، «شفیع آقامحمدیان»، «نصرت‌الله تابش»، «فرشته طائرپور»، «عبدالله علیخانی» و «داریوش بابائیان» اشاره کرد.
مراسم راس ساعت ۱۷ با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
در ادامه این مراسم «جعفر گودرزی» پشت تریبون آمد و ابراز امیدواری کرد تا سینمای کودک هر چه سریع‌تر سر و سامان پیدا کند و همه بتوانیم در جهت رشد سینمای کودک گام برداریم.
در ادامه این نشست «سعید هاشمی» مجری طرح سینما مدرسه پشت تریبون آمد و گفت: چند سالی است که سینمای کودک دیگر آن قهرمانان قدیمی خود را ندارد، از این جهت کارگروهی تشکیل شد که با شهرستان‌های مختلف در حال مذاکره هستیم تا در نهایت به یک اکران مطلوب در سینمای کودک دست پیدا کنیم.
وی در ادامه افزود: امیدوارم با تلاش مسئولان آموزش و پرورش و همکاران بنیاد سینمایی فارابی در این راستا بتوانیم دست پر باشیم.
برپایه این گزارش، در ادامه این مراسم «جعفر گودرزی» باز هم پشت تریبون آمد و اظهار داشت: امیدوارم این تفاهم‌نامه‌ای که بین بنیاد سینمایی فارابی و وزارت آموزش و پرورش امضا می‌شود بتواند به نحوه اکران سینمای کودک سر و سامان دهد و رفته رفته به دوران طلایی سینمای کودک نزدیک و نزدیک‌تر شویم.
برپایه این گزارش، در ادامه این مراسم کلیپی در مورد سینما مدرسه برای حضار در سالن پخش شد.
سپس «جعفر گودرزی» بیان داشت: با امضای این تفاهم‌نامه ۴۷ سینما در سراسر کشور درگیر این ماجرا می‌شوند و شور و شوق به سینمای کودک باز خواهد گشت.

* کفاش: جشنواره رشد و کودک دو بال برای کودکان است

برپایه این گزارش، در ادامه این مراسم «حمید‌رضا کفاش» دبیر فیلم رشد و مشاور آموزش و پرورش پشت تریبون آمد و گفت: به نوبه خودم از بنیاد سینمایی فارابی تقدیر و تشکر دارم چرا که همواره در زمینه رشد سینمای کودک پیش گام بوده‌اند.
وی ادامه داد: چند روز پیش خبر تفاهم‌نامه ثبت ملی آموزش و پرورش را داشتیم و ما هم در این وزارت‌خانه دنبال اهداف تازه و جدیدی هستیم تا بتوانیم از طریق فیلم و سایر وسائل کمک آموزشی زبانی گویاتر را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم.
کفاش ادامه داد: این کار در حال نهادینه شدن است و بر این باوریم که فیلم در دل، قلب دانش‌آموز و معلم تاثیر بیشتری می‌گذارد. ما هم در چشم‌انداز آینده خود با ساخت فیلم‌ها در زمینه کتب درسی یقیناً به نیروهای متعهد نیازمند هستیم تا بحث اوقات فراغت دانش‌آموزان نیز تاثیرگذار باشیم.
کفاش در پایان سخنان خود اظهار داشت: در وزارت آموزش و پرورش آماده مشارکت در تولید و ثبت آثار سینمایی هستیم. جشنواره رشد و جشنواره کودک دو بال مهم برای کودکان به شمار می‌رود که در جشنواره رشد هم می‌خواهیم در آینده تغییراتی را اعمال کنیم.
در ادامه این نشست کلیپی از جشنواره کودک اصفهان برای حضار در سالن پخش شد.
سپس «جعفر گودرزی» گفت: با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی و آموزش و پرورش یک میلیون دانش‌آموز طرح سینما مدرسه را نگاه می‌کنند و امیدواریم تا پایان این سال این کار به طور کامل نهادینه شود.

* تقدیر از سرپرست کاروان‌ها جشنواره کودک

در ادامه این مراسم با حضور «سید‌احمد میرعلایی» و «حمید‌رضا کفاش» از چند تن از کسانی که در سرپرست کاروان‌های جشنواره کودک کمک کردند نیز لوح تقدیری به رسم یادبود اهدا شد که اسامی آن‌ها به شرح زیر است:
حقانی‌پرست، باقرپور، محسنی‌خو و داور‌فرا.

* میرعلایی: در زمینه سینمای کودک باید از خودگذشتگی داشته باشیم

در ادامه این نشست «سید‌احمد میرعلایی» پشت تریبون آمد و بیان داشت: از همه سینماگران و مدیرانی که دعوت ما را قبول کردند کمال تشکر را دارم، امیدوارم دست در دست هم دهیم تا به اهداف فرهنگی هر چه سریع‌تر به ثمر برسد.
وی در ادامه افزود: امروزه سینمای غرب جذابیتی پیدا کرده است که به عنوان وسیله‌ای برای امنیت ملی از آن استفاده می‌شود و برای آن هزینه می‌کنند تا مردم در کنار هم به سینما بیایند و پیامدهای مشترکی را داشته باشند اما در کشور ما متاسفانه این طور نیست که در این زمینه ما مقصریم، چرا فیلم‌های ما فروش نمی‌کند و مردم کمتر دوست دارند به سینما بروند که در این زمینه با برگزاری سمینارهایی قرار است بیشتر به این موضوع بپردازیم.
دبیر جشنواره فیلم کودک ادامه داد: در برگزاری جشنواره کودک اصفهان تمام تلاش‌مان را کردیم تا از جذابیت این سینما نهایت استفاده و بهره را ببریم که خوشبختانه اتفاقات خوبی هم رخ داد.
میرعلایی ادامه داد: دلیل انتخاب شهر اصفهان برای میزبانی جشنواره کودک این بود که یکی از سینماهای این شهر به اکران سینمای کودک اختصاص پیدا کند و قرار است اصفهان مرکز پایگاه تولید فیلم کودک شود که با همکاران آموزش و پرورش هم در آنجا مشغول تصویب فیلمنامه بشوند.
میرعلایی ادامه داد: در زمینه سینمای کودک باید از خود گذشتگی داشته باشیم چرا که دنیای کودک شفاف و عاری از سیاست‌زدگی است.
وی در ادامه افزود: انشاء‌الله با همکاری وزارت آموزش و پرورش برای امضای این تفاهم‌نامه این پتانسیل وجود دارد که سینمای کودک و سینمای ملی رشد بیشتری داشته باشند. کارگروه‌ها در حال فعالیت هستند و آماده همکاری در این زمینه با چند گروه مختلف هستیم.
میرعلایی در پایان سخنان خود گفت: در جشنواره کودک اصفهان لطف خدا شامل حال ما شد و این پتانسیل را داریم سینمای کودک را در دنیا مطرح کنیم و روز به روز به آن اعتلا بخشیم.
در پایان این مراسم امضا تفاهمنامه با حضور «سید‌احمد میرعلایی» و «حمید‌رضا کفاش» انجام شد و هنرمندان سینما هم یک به یک این تفاهم‌نامه را امضا کردند./ي2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار